• SagansMamma

Egna servettringar - ge mig tips :)

Har äntligen kommit till fasen pyssla inför bröllopet :)

Och dukningen är det som kommer ta mest pyssel - och jag tänkte börja klura på det här med servettringar :)

Ge mig alla bästa tips och sidor där det finns förslag :)

• Svar på tråden Egna servettringar - ge mig tips :)
  • malininlove

Vi har gjort våra servettringar själva av ståltråd och pärlor. Tre varv med stålrtåd och pärlor i olka gröna och vita toner. (Vårt färgtema e grönt och vitt) de var lite pilligt men vi tycker att de blev fint.

• MalmöMalin

Min mamma har gjort servettringar med hjälpa av lite tjockare sidenband i grönt och trätt tre pärlor på varje som dekoration. ska sedan knyta banden kring servetten. Vi är nöjda :)

• johanna anders
    malininlove skrev 2009-05-13 20:31:35 följande:
    Vi har gjort våra servettringar själva av ståltråd och pärlor. Tre varv med stålrtåd och pärlor i olka gröna och vita toner. (Vårt färgtema e grönt och vitt) de var lite pilligt men vi tycker att de blev fint.
    En bild skulle vara spännande att få se =)
  • SagansMamma

Skulle gärna se lite bilder om det finns möjlighet :)

• jenita659

Vi gjorde servettringar av organzaband som har ståltråd i kanterna - knippsade ihop ståltråden och så blev det en ring. Liknade organzaband säljs på tradera.

• SagansMamma
    jenita659 skrev 2009-05-13 20:43:42 följande:
    Vi gjorde servettringar av organzaband som har ståltråd i kanterna - knippsade ihop ståltråden och så blev det en ring. Liknade organzaband säljs på tradera.
    Gud får verkligen inte upp någon bild... :) Har du någon bild du kan maila eller så? :)
  • MFC

Jag tänkte ha ett lite tjockare sidenband med hjärtan på i champange, finns på panduro, 21 kr metern men otroligt fint:)
    Lycka till

Svar på tråden Egna servettringar - ge mig tips :)