Planering bröllop
När är det man ska ringa till kyrkan och boka tid för bröllop??? Vi har nyss kommit lite ut med bröllop men vi har bestämt först nästa år till sommarn, men när ska man ringa kyrka?
vore tacksam för hjälp.. :)
När är det man ska ringa till kyrkan och boka tid för bröllop??? Vi har nyss kommit lite ut med bröllop men vi har bestämt först nästa år till sommarn, men när ska man ringa kyrka?
vore tacksam för hjälp.. :)
Det beror på hur poppis kyrkan är... vi kontaktade kyrkan nästan ett år innan det var dags...
Vi ska gifta oss 5 Juni 2010 och vi har redan bokat kyrka och lokal, även fotografen. Första lokalen som vi ringde var redan bokad det datumet så då kände vi att de är lika bra boka allt snabbt. Men de beror väl på om det är populära kyrkor eller lokaler.
Men ca ett år innan ska väl de bokas brukar de stå på bröllopsplanerings listorna.
vi bokade knappt fem månader innan.
jaaa vi vet ju vilken kyrka vi vill gifta oss i och vet att den är omtyckt verkligen.. så man kanske ska ringa och höra ialla fall.. men vet inte vilken dag och vilken månad.. tänkte att vi bestämmer det efter vi hört när dom har tid... vi vill nog gifta oss i juni ialla fall.. det är en fin månad..
Det beror helt och hållet på var du ska boka. Den kyrkan som vi vill ha fick jag stränga order om att inte återkomma innan den 10 juli då en bokning för nästa juli inte kan göras i den församlingen, maximalt ett år innan... inte en dag tidigare...
Festlokalen var det inte några problem att boka.
okej men då vet jag :)
ska kolla up allt det dära och se vad som säger.. om dom säger att återkomma så får jag bara göra det :) hehe
Vi bokade ett år i förväg!
okej..