• Svar på tråden Någon som åkt till Samaná i Dominikanska republiken?
  • miamedknuff

Bahia de Samana är för den resevane som tar för sig och är nyfiken. Destinationen är layback och som turist där bör du har lite tålamod.

Hotellet ligger på en egen ö ca 10 km från kusten. Det är förmodligen ett av dom finaste i området. Har för mig att om ni åker i feb/mars så finns det möjlighet att se valar i området.

• JTTJ

Hej.
    Jag var på Dominikanska för 4 år sedan. å det kan jag varmt rekomendera. Ett så underbart land med jättetrevliga människor. Finns så mycket att se på, och det är helt underbart va vackert det är. Tyvärr så minns jag inte riktigt vart vi var men vi bodde på ett all inklusive hotell på den norra sidan av ön. Trots det så var vi på flera utflyckter. Bland annat så fick vi klättra i vattenfall, jeeprundtur i bergen, stadsvandring och så åkte vi på båtytflykt till en ö som kallades för Bacardiön, och det var ett riktigt paradis =) (Tydligen så har Bacardi spelat in en reklamfilm där?)
    Men kort och gott, jag rekomenderar verkligen en resa till Dominikanska.

• Anniis

Några mer förslag på dominikanska?! Gärna någon som åkt med fritidsresor?!

• miamedknuff

Fritidsresor åker endast till Bahia de Samana på Dominikanska Rep. - dom har dessutom kortat ner säsongen - dec till februari är avresorna nu. Dock kan jag upplysa att Fritte hade väldigt nöjda kunder deras första säsong, ifjol.

Men visst finns det andra arrangörer som har resor till övriga delar av Dom. Rep.

Svar på tråden Någon som åkt till Samaná i Dominikanska republiken?