• Johanna M

Blivande svarmors klanning

Har nu sett klanningen som min blivande svarmor ska ha pa sig pa mitt brollop och inte riktigt saker pa vad jag tycker om den. www.coast-stores.com/fcp/product/-//VALMIE-METALLIC-DRESS/2224664333
    Det star guld som beskriving men har sett klanningen och den ar mer silver/vit. Hur skulle ni kanna om er blivande svarmor hade pa sig denna pa ert brollop? Ar det kanske bara jag som oroar mig for ingenting och ar lite sma lojlig? Vi bor i england (blivande man ar engelsk) men gifter oss i sverige och undrar mest hur det nu ar i sverige, anses det vara helt ok att ha pa sig en sadan farg pa klanningen? Kanske ska tillagga att vi ej ska gifta oss i kyrkan.
    / Jossan

• Svar på tråden Blivande svarmors klanning
  • Ankan80

Tror den blir ok.....alla blickar kommer ju ändå riktas mot er!
    Är det någon som reagerar så är det ju svärmor som får skämmas.

Min svägerska hade en slags byxdress i vitt och det funkade hur bra som helst....även om hon frågade innan om det var ok

• brud27juni

Vi kommer att ha gäster som kommer att ha vitt och svart å alla olika färger, inga problem där. Det är dock du själv som måste tycka till. Men den är ju i silver så "stjäl" ju inget från er tror jag. Om du inte tycker det känns ok så säg till :)

Lycka till!

• roodeberg

Åååå så svårt!! Antingen är man okej med det, eller så är man det inte. Och säger man ingenting kan man heller inte komma och säga ngt sen heller. Jag håller med damerna ovan här MEN jag måste nog ärligt säga att det var bra vit och var bra lik en klänning som mycket väl kunde vara en brudklänning till en borgerlig vigsel. Hursom kommer det inte vara några tvivel om vem bruden är när ni står samman eller under festen. Men det kanske är mer, att man ska få vara ensam om just den färgen (när klänningen är enfärgad och vit i vårt fall här) den dagen. Är det det du tänker på. Kan hon komplettera med ett skärp i annan färg och kanske en sjal i annan färg än vit?

• Tillde

Jag skulle aldrig bry mig om vad någon annan har på sig! Självklart ska svärmor få ha den klänningen hon vill det! Jag bryr mig om de i följet, resten får ha hawaiishorts om de vill och mår bra av det, bara de är på bra humör och hjälper oss att få en härlig dag!!

• isop

Jag associerar klänningen till något en sjuksköterska skulle haft på sig för ett antal år sedan... jag hade inte känt mig rädd att hon skulle vara lik mig som brud... men smaken är som baken...

• Bluebride

den där klänningen var verkligen hemsk.

• Johanna M

Tack for alla svar. Har aven fatt liknande kommentarer fran vanner och det kanns genast mycket battre aven om alla nu inte alla haller med. Ar inte langre sa orolig for klanningen. Skulle inte heller bry mig om gaster sa kom i hawaiishorts. Var nog mer att man kanske ville vara ensam om att vara i "vitt" men nu nar jag har last era svar sa haller jag med. Kunde ocksa se den vara en brudklanning till en borgerlig vigsel aven om jag sjalv inte skulle ha pa mig den. Om hon kommer att komplettera med accessoarer i en annan farg sa blir allt nog bra :).

• Allimac

Jag tycker den är helt okej och kommer inte att stjäla uppmärksamhet från dig!!

Svar på tråden Blivande svarmors klanning