• målerskan

    Min killkompis var med på möhippan!

    Kl 09 i lördags kom en av mina kompisar instampande och sa att "jag har en present till dig" Så fick jag en liten ask med vackra örhängen i. Å så en packlista förstås!! Jag blev så himla pirrig! Först åkte vi till en camping och mötte upp mina andra två närmsta vänner, varav en är min barndomsvän och kille. Han var såååå nöjd att få vara med!!! Vi gick en höghöjdsbana ca 5-6 meter över marken! Det gick faktiskt, men när jag klättrat upp till första stationen ville jag bara gå ner. Efter det tävlade vi om vem som kunde bygga flest dricka-backar under sig och jag vann! Tänk att sitta 4-5 meter över marken med bara en radda backar under sig, å så börjar det svaja..... Efter det åkte vi in till stan och satt på ett berg, åt lunch, drack goda saker och pratade i 3 tim. Sen fick jag gå som levande jukebox på stan med sånghäfte. Skulle tjäna ihop 100 kr (5 kr/sång). Har aldrig sjungit så illa i hela mitt liv!!!! Kvällen avslutades hemma hos en kopis med helgrillad fläskfilé, pricka på ballonger och få dumma frågor, kladdkaka och kaffe. Sambon blev förvånad när jag var hemma strax efter 22. Men efter 12 tim och ett antal öl och whiskey så var jag ganska nöjd!!!

  • Svar på tråden Min killkompis var med på möhippan!
  • lottis77

    Vad roligt det låter!! Hade du några aningar innan?

  • målerskan

    Nej, anade ingenting. Hade kollat lite i almanackan tidigare och gissade på nån av två sista helgerna innan bröllopet. Men absolut inte en månad innan. Jag trodde faktiskt att jag skulle ana något, men icke. Fast efteråt fattade jag varför sambon hade agerat som han gjorde; fick upp mig ur sängen, försökte få i mig frukost, frågade vad det var vi skulle handla idag,....

Svar på tråden Min killkompis var med på möhippan!