• W2B Blom

Fler som ska kasta brudbuketten?

Undrar om det är fler som ska kasta brudbuketten till alla ogifta kvinnor som står i en klunga? Eller är det bara jag som tänkte göra det? Först tänkte jag om jag skulle spara brudbuketten, men sen funderade jag närmare på det & tänkte vad ska jag med den sen? Huvudsaken är att man får massa fina fotografier på blommorna och kan man dessutom ha kul med brudbuketten så är det bara kul!

Någon som har gjort detta förrut och hur gick det? Tyckte gästerna att det var kul? Sedan tänkte min m2b ta av mitt blåa strumpband, bara med tänderna och kasta bandet till alla ogifta karlar som står i en klunga.

Vi vill ha en kul bröllopsfest!! Därför kan det vara kul att kasta brudbuketten och strumpbandet för att få känslan av att det verkligen är en bröllopsfest!! Vad tror du?

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • Svar på tråden Fler som ska kasta brudbuketten?
  • W2B Blom

*Puff i puff puff*

• lillalyckan

Jag har inte tänkt så mycket på det, buketten är ganska oviktig för mig så jag tycker absolut att det kan vara en rolig grej, får nog igång festen lite iaf

• Lady o Lufsen

Inget direkt svar på din fråga men jag lade min bukett på min mammas grav...♥♥♥

• Sommarpar

jag ska inte kasta min bukett, tycker personligen att det är tråkigt att lägga massa pengar på en bukett för att sedan kasta "bort" den. Har mestadels rosor i min bukett och tänkte istället hänga den upp och nerpå när vi kommer hem efter festen..

Men vill du kasta buketten och din kille strumpbandet så tycker jag att ni skall gör det.
    En sak att tänka på innan kanske är hur många singlar det finns på festen, jag hade inte tyckt det hade varit kul om jag var den enda singeltjejen på ett bröllop som tävlade om buketten..

• W2B Blom

Sommarpar skrev 2009-05-15 13:10:31 följande:
    jag ska inte kasta min bukett, tycker personligen att det är tråkigt att lägga massa pengar på en bukett för att sedan kasta "bort" den. Har mestadels rosor i min bukett och tänkte istället hänga den upp och nerpå när vi kommer hem efter festen..Men vill du kasta buketten och din kille strumpbandet så tycker jag att ni skall gör det.En sak att tänka på innan kanske är hur många singlar det finns på festen, jag hade inte tyckt det hade varit kul om jag var den enda singeltjejen på ett bröllop som tävlade om buketten..

Men man behöver inte vara singel för att stå i klungan, utan mer ogift. Vi har många som inte är gifta så det skulle kunna funka.
    Visst det är mycket pengar som går åt till blommor, och visserligen skulle det kanske vara kul att spara brudbuketten men samtidigt så kommer den nog att bara stå & damma typ...

• möklintabröllop

När jag gifte mig första gången så kastade jag en x-tra bukett dvs inte min brudbukett. Uppskattat var det!
    Den här gången så har min m2b gjort min bukett och den tänker jag kasta. Inte för att vara elak men den består av blåklint + brudslöja + murgröna. Känns som inget man torkar! Eller måste nog kolla med m2b först?!

• Sommarpar

haha..så é det ja..den som fångar buketten blir nästa att gifta sig..vet inte riktigt vad jag tänkte på :0)

• möklintabröllop

Slarvläste första gången ditt inlägg. Men vad häftigt med strumpebandet ska göra det på mitt bröllop!!!

• Pentan

Nej det ska inte vi göra, känns mer som om alla härmar amerikanska filmer. Men hoppas det blir kul och lyckat - det är det viktigaste!

• W2B Blom

Pentan skrev 2009-05-15 16:31:00 följande:
    Nej det ska inte vi göra, känns mer som om alla härmar amerikanska filmer. Men hoppas det blir kul och lyckat - det är det viktigaste!

Jo, det är kanske lite amerikansk tradition - men va tusan det ska väl kännas att det är bröllopsfest? Inte så ofta man får kasta blommor och strumband till gäster!! Jag tror att det kan bli lyckat och roligt. Har hört mig för med några av våra gäster och de nappade direkt på idén så vi tänkte köra på det!

Svar på tråden Fler som ska kasta brudbuketten?