• Stolpen

Vart åker man i oktober/november?

Hej!

Vi önskar oss en bröllopsresa i present. Jag vet - det är snikigt tycker många, men våra nära o kära känner oss o vet att vi inte kräver några stora summor bara för att det är till en resa! Nu till saken - Vi vill åka iväg i oktober, kanske november och undrar om ni kan komma med tips om bra resmål samt billigt!

• Svar på tråden Vart åker man i oktober/november?
  • WillesMama

Hej! Vi har vart i Tunisien vid den tiden på året, det var helt underbart! Har ni barn som ska med? Isf skulle jag inte råda till det. Men är det bara ni två är det perfekt=) (jag skulle inte vilja ta med min son dit, mkt folk, inte så barnvänligt, det var därför jag skrev så)

Vi bodde på Marhaba Beach tror jag det hette, det är två år sen, i Sousse. Helt underbart hotel=) Stor skön pool, supertrevlig personal, underbart klimat, varmt!! Billigt, vi åt lunch ute varje dag. Sallad ca 30, pizza kanske 40 kr. Cola är lite "dyrare", kostar kanske 15, en öl kostar 10;P
    Underhålling på kvällarna, mysigt=)

Man kan om man vill shoppa gå in till staden eller centrum kanske det kallas. Till medinan. Mkt folk, mkt säljare som försöker pracka på en. Men man får strunta i dom o hitta egna fynd, det är billigt!!

Hoppas ni hittar era drömmars resmål, Sousse är min favorit!

• högstavinsten

Oj jag kom på en massa men inga billiga direkt.

Billigt är ju typ Bulgarien och Turkiet.

Inte ska ni väl snåla med bröllopsresan?

Hawaii, Aruba, Mexico, Zansibar, Sey-Shellerna, Maldiverna, Florida mm.

Halvbilliga är väl Kanarieöarna och Egypten, Tunisien, Marocko.

men ni kasnke inte vill ha sol och bad utan storstad? Åka skidor?

• WillesMama

Glömde: Om man är mat-freak som jag, så kanske man vill veta att hotellets mat är såå god! Vi hade halvpension så vi åt frukost och middag. Så himla gott! Vilka skickliga kockar. Kan varmt rekommendera det supergoda mint-teet till efterrätt=)

• PL080802

En bröllopsresa blir speciell var man än åker. Om ni åker tidigt i oktober kan Italien fortfarande vara ett otroligt fint (och romantiskt) alternativ. Sardinien är bland de vackraste ställen jag besökt (1000 gånger bättre än Aruba om du frågar mig...och jag har varit i många veckor på Aruba..)Södra Spanien är också vackert. Lycka till!

• b2b09

Jag skulle rekommendera kanarieöarna, teneriffa Fanabe!
    Underbart den årstiden!!

• Taha

Thailand!!!
    I månadsskiftet okt/nov har biljetter med Thai airways till Bangkok legat på 5000 kr inkl allt. Det blir en biljettpris på totalt 10'000 för er. Hotel för två i vanlig klass (kyl, airkondition och fräscht badrum) ca 3'500 för två veckor.
    Priserna ovan gäller om du bokar lokala hotell på plats och inte några hotel som tillhör de stora resebolagen.

• miamedknuff

Thaliand är alternativ samt Kambodja och Vietnam. Men även Dubai,Oman,Kap Verde samt kryssning i Karibien.

Svar på tråden Vart åker man i oktober/november?