I vått och torrt och stiltje och orkan
Tjenixen alla!
Jag har en tjänst att be om, i mitt galleri finns en bild på ett nytaget gravtest. Betyder detta gravid? Och hur säkert är Clearblue?
Jag är för tillfället lite chockad..
Tjenixen alla!
Jag har en tjänst att be om, i mitt galleri finns en bild på ett nytaget gravtest. Betyder detta gravid? Och hur säkert är Clearblue?
Jag är för tillfället lite chockad..
Åh herrejösses!
Det blev väldigt blandat med känslor nu.. Jag var i tisdags inne på sjukhuset och gjorde en operation, under narkos.. Kan det skada på något vis?
Åh, vad ni är gulliga! Jag hoppas att du har rätt Blomman, att det inte kan ha gjort någonting med narkos så här tidigt. Men snacka om mycket på en gång.. Operation i tisdags, gravtest idag och bröllop den 19e. Hej och hå!
Jag slutade att äta mini-piller i januari, för att de gjorde så jag blev en riktigt häxa som spottade och fräste för minsta lilla. Sen så kände vi väl att ja, varför inte prova Har varit "skengravid" de två senaste månaderna, och den här månaden har jag inte känt ett dugg.. Måste dock ta ett nytt test imorgon, för att vara på den riktigt säkra sidan
Jag hoppas nu då att jag inte har gjort något knas med testet så det visar sig sen att jag inte är gravid, då bryter jag ju ihop!
Jo, vi fyllde kådisarna med vatten och slängde på folk någon i januari hihi
Ja verkligen, ska det vara så ska ska det! Tog ytterligare ett gravtest i morse, med morgonurin och det visade samma sak - ett stort tydligt +. Ringde till mödravårdscentralen och fick veta att jag (preliminärt) är i vecka 6 så det har inte gått så lång tid ännu, men oj så spännande
Jag har nu ett litet "problem".. Hur ska jag kunna dölja graviditeten på bröllopsmiddagen, och med det så menar jag att inte dricka vin eller öl? Någon som har haft samma "problem"?
Herrejösses vad ni har skrivit
Tipset om alkoholfritt har ju slagit mig, men min mamma kommer ju garanterat att se. Hon ser allt!
Det har ju bara gått sex veckor (blir sju på bröllopsdagen) så det känns på något vis tidigt att berätta.. Eller?
Vilken dag Blomman! Själv så har man varit inne och undvikit regnet, jag tyckte det var det bästa alternativet Men imorgon ska tydligen himlen öppna sig över oss också.. Så det blir nog ännu en inne dag..
Jag har en fråga, är det normalt att man får värk som liknar mensvärk då man är gravid?
Skönt att höra att det är normalt! Min vetekudde åker nog fram ur lådan den också.. Börjar gå ut i ryggen också. Uffa! Har dessutom haft två dagars konstant huvudvärk och började gråta idag då jag inte fick igång TVn på fjärrkontrollen. Sambon tittade på mig, flinade lite försiktigt sedan så började jag att jätteskratta.. Kroppen börjar spela mig ett spratt!
För två timmar sen kom några av sambons vänner hit och drog med han ut på krogen för en minisvensexa, fick nyss sms att spriten flödade så han kommer väl att vara lagomt gullig när han kommer hem..
Hej kära vänner! Jag kommer med lite tråkiga nyheter.. Natten till idag fick jag ett missfall, eller som läkaren sa imorse på akuten - "kroppen gjorde abort". Tack för alla gratulationer! Jag hoppas att ni har fler kvar att ge då dagen kommer och vi på riktigt ska ha barn
Jag mår efter omständigheterna bra, både fysiskt och psykiskt. Jag misstänker att det blev något knas då jag opererades i tisdags och att kroppen kanske reagerade på narkosen och tyckte att det var bäst att inte föda det här barnet.
Så ligger det till, tyvärr! Så därför tänker jag nu "tröst äta" en fet saftig pizza med mumsiga champinjoner!
Ha det så bra i ösregnet!
Herrejösses vad ni skriver Om man inte är ute och kikar på BT minst tre gånger om dagen så har man ju flera sidor att backa bakåt för att hänga med
Tack för att kramar och stärkande ord! Det värmer i denna ruggiga kyla! Jag ska idag åka 10 mil till "närmaste" gynmottagning, då de tydligen har stängt den som finns här i min hemstad. Man blir förbannad!! Men men, ska bli skönt att få det kollat så allt är som det ska.
Jag är glad att det inte gick så många dagar mellan det positiva testet och mitt mf men visst är det tråkigt. Tur att jag har bröllop att se fram mot på fredag!
Ne, jag bor i Hälsingland. Är det samma dumma grejer de håller på med i Jämtland också?
Ja, precis så sa min syster också när jag fick dra hela historien om 'gravtest, positivt, missfall, akuten'. "Nu kan du göra som man ska, och dricka massor med champagne på bröllopet!"
Det enda minuset nu är ju att jag eventuellt har mens på dagen B.. Det går väl att lösa, men bökigt
Suck! Inte konstigt att man börjar medicinera sig själv till slut. Ska åka ner till Gävle sjukhus för återbesök och provsvar om två veckor, för att halsavdelningen här har semesterstängt. Då är det ytterligare 20mil åt andra hållet, fram och tillbaka för att det inte är öppet.
Förbannad är inte ens rätt ord att beskriva det jag känner för dagen sjukvård!
Det är därför man helst ska vara sjukvårdsutbildad, ha en hagelbössa hemma och en brandsläckare size XXXL, utifall man måste vara sin egen sjukvård/polis/brandman..
Men på tal om hus, mina motgångar har visat sig ganska flitigt nu de här senaste två veckorna. Men igår kom ytterligare en, förutom mf..
Vårt yttertak, som förövrigt ska bytas i sommar, har brister! Så stora att det regnar in I huset!
Kom upp på övervåningen igår då det regnade på som mest och såg att det droppade från taket, i det totalrenoverade rummet som stått klart i endast två månader. Ännu värre är det för att vi har sänkt taket 1.5dm, så vem vet hur mycket vatten det ligger där uppe. Dessutom har små dumma fläckar dykt upp i sovrummet också.. Suck!!
Det sägs ju att efter regn kommer solsken, så jag hoppas innerligt att solskenet även visar sig i livet också och inte bara utomhus.
Jag verkar ta alla motgångar på en och samma gång. Kanske bra det, så får jag några år motgångsfria sen
Det är extra surt då vi gjort om rummet ganska nyligen. Vi fick blåsa ut det totalt för att sedan börjar bygga upp det igen, och det var inte billigt!
Och bilen ska vi inte prata.. Hualigen! Tänk om man kunde vinna några miljoner på lotto, så man kunde fylla ut plånboken med sedlar istället för kvitton
Jaa! Fullt normalt, så gör väl alla bilar?!
Det är lika bra att göra i ordning ett garage också så man kan bli sin egen bilmekaniker också. Vi lämnade in våran till en slarvpelle, som vi aldrig aldrig aldrig mera tänker göra affärer med! Dessutom så misstänker vi att han fifflar med pengar för att kunna finansiera sitt stora trav- och reseintresse. Ännu en grej att reta upp sig på..
Det är så man funderar på att lära sig allt om allt för att sedan laga och fixa allt själv Mycket allt i den där meningen
Nu är det dags att rulla mot sjukhuset som ligger för långt bort..
Ha en fortsatt trevlig dag!
Goder morgon i solskenet!
Det gick bra för mig igår, tog 10 minuter. Men det var den äckligaste läkaren jag någonsin har träffat!! Han såg ut som en gammal narkoman, smalt ansikte med insjunkna kinder, utstående ögon som stirrade rak igenom mig när han pratade.. Det kryper i kroppen bara jag tänker på hur han såg ut! *urk* Han sa att allt var borta, men att man kunde blöda upp till en vecka efter missfallet, tyvärr det blir en röd dag på bröllopet. Så nu är det bara att leta tamponger som har en uppsugningsförmåga som kan suga upp hela Vättern
Jag kom på en sak efter jag hade varit hos min läskiga doktor. När man är hos gyn, är det inte så att en sköterska alltid ska vara med? Så man inte är ensam i rummet när man ligger med benen brett isär. Eller är det bara någonting jag har inbillat mig? För rummet jag fick gå in i till den berömda stolen låg i ett "rum i rummet" lite avsides.. Kändes så himla fel!
Verkligheten kom ikapp mig igår, i samband med Cityakutens sista avsnitt (favoritserien sen många många år) så satt jag och bölade för allt som har hänt. Men det var igår och idag är idag.. Och idag ska jag äntligen få hämta hem min fina klänning! Så spännande! Ska även ner på Boa och köpa hem några plattor öl, vi får se hur många som finns kvar på fredag
Ha en trevlig dag!
Nu har ni skrivit så där mycket igen Roligt Roligt!
Igår kom min och min sambos familj hem till oss och vi blev kidnappade Fick ögonbindel på oss, och hemska kläder inköpta på Röda korset, jag hade en rosa blus med blåa rosor på med axelvaddar och en grönaktig kjol *sexigt* Karln fick en grå/brun skjorta och rosa mjukisbyxor. Sen var vi iväg och spelade bowling i den outfiten. Jisses vad folk tittade, men roligt var det Då jag får korten av min syster så kan jag lägga ut ett så får ni se
Jag trodde inte att de skulle hitta på någonting med tanke på allt som har hänt. Men jag är glad att de gjorde det
Nu sitter jag och är nervös inför min intro till mitt sommarjobb. Det är inom hemtjänsten, natt. Jobbade på samma sätte ifjol också men det känns ändå lite pirrigt. Jag är mest orolig för hur jag ska hålla mig vaken hela natten
Nu är det bara två dagar kvar.. Imorgon blir det till att fixa och dona det sista, sen smäller det! Åh vad jag längtar!
Ha en fortsatt trevlig kväll allesammans!
Hej Hallå brudar!
Efter några dagars frånvaro så är jag nu tillbaka, men numera som en fru
För er som är nyfiken, så finns det bilder i mitt galleri. Där ni också får se hur fröken Twixiee ser ut i verkligheten