• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

Solen?

Alltså, jag är på väg att skicka ut min son i lågtrycket ännu en dag. Det är kallt, blåsigt och totalt igenmulet.
    Än verkar det hålla någorlunda uppe, men det ser mörkt ut.

• Hvidbrud

Fortfarande, blommis? Shiit, vi hat haft fint sen lördag eftermiddag... några moln på horisonten och det blåser en del, men annars är det fint. Du får ta den flygande mattan eller velorsoffan och komma ner och joina mig JA!!!

Ska ut och luncha med en väninna idag! Mysigt, går och väntar på att klochan blir 11...
    Sen ska jag på BARNKALAS! 4år blir min lilla guddotter, eller vad de heter när de inte är döpta. Hon önskar sig specifikt "en häst med horn" Så det ska jag hitte till henne. Mig får hon inte praktiska pressenter av. Så det så!

• Hvidbrud

Blommis: Blev skorka torra? Min mamma körde dem i torktrumlaren när vi var små. Inte skönt när tyget grympte och sulan blev som en baban, eller när plasten började smälta i värmen. Luktade blä...

• ingenjörsbruden

Gyyyyyyd Mööööörning flickor!

Twixiee: *kramar om* Skönt att höra att du mår rätt ok o att ni tar det som ni gör.....Du är alltid välkommen om du vill prata!
    We´ll be here!

Blommis: Vilken fotbollsmamma du är!! Så vill jag osså vara! Fast jag hoppar gärna att elda med briketter för att få torr värme i huset....
    Vilken bukett! Underbar! *gosar lite med alla tre tissongarna*

Ankis: Hur var bion o restaurangbesöket?

Ninnis: Du verkar verkligen vara supersnäll...men jag tror nog jag hade kutat på motsatt håll mot dig OM jag mot förmodan skulle vara i besittning av en bandyboll....

Hvidis: Ja guuuuud va tiden går!! Känns nästan som att det var igår vi fick plusset.... Ska bli intressant att se om våra busar kommer att njuta av att kunna strecka ut fullständigt sen efter förlossningen....det känns just nu som att de borde göra det iallafall!
    Fladderbuset är fortfarande rätt snällt....kör en stretch o kick stund innan det är dags att sova....o oftast så busar den bara en liten stund innan den lugnar ner sig o låter mig somna.
    *peppar peppar ta i trä.....*'

Höll på att få ett tokspel igår.....vi skulle ju hem till svärisarna o gå igenom budgetprognosen....svärmor ringer o berättar att de passar barnbarnet.....för makens bror o fru är på IKEA....o sen skulle de fika ihop.....eeeehhh behöver jag FÖRSÖKA beskriva hur jäkla pissförbannad jag blev?!
    Inte en chans att vi "förkylda" skulle våga oss dit....

Nähä...jaha....nä men då kommer vi senare i eftermiddag o så kan vi fika själva här hemma......Don´t mind about us liksom....
    Var så förbannad så hornen växte nog minst 30 cm på 30 sekunder!! Det räcker liksom inte med att de passade barnbarnet HELA förra helgen (när vi eg tänkte gå igenom prognosen)......o sen i lördags så hjälpte de till med barnbarnets 1årskalas....
    Helt klart så vill säkert alla (eller många) far- o morföräldrar göra ALLT för sina barnbarn...men hallå? Det stackars barnets morföräldrar får INTE passa henne.....snacka om snedfördelat! Nä hon får inte passas av mormor o morfar....för att svågern inte LITAR på mormor o morfar.....vaddå...de har ju uppfostrat två egna barn....o passar sitt andra barnbarn jätteofta....så varför skulle inte de klara av svågern o svägerskans batting?
    Nää såååån orättvisa får man inte göra sitt barn....

Åkte till svärisarna o man kunde verkligen märka att svärmor kände av att det blivit liiiite orättvist med fika o umgänge.....även om jag kan vara långsint så gjorde jag verkligen mitt bästa att INTE kommentera.....släpade tom med ut svärmor på 3 km i skogen......maken stannade kvar hos sina föräldrar o tvättade sina cyklar....fick höra sen av svågern hade haft dåligt samvete för att vi inte fick komma på kalaset.....o DET tycker jag GOTT han kan ha.....så kanske han inser att man KAN inte pjoska så mkt.....

Näää nu får det räcka.....Nu glömmer vi det!

Ni som är gravida....är ni trötta så vila....jag var inte så trött så att jag behövde sova ngt extra....men det är så olika.

• Ninnnis

Vad fint skrivet Hvidis! Jag förstår precis vad du menar, jag känner likadant.

Hade du tofsar på dina loafers, förresten?

• lanovia 08

Ninnis jag gav tyvärr programbladet till lillgrabben så jag vet inte om jag kan få fram hennes namn. Men du är helt klart snyggare än vad hon var. men jädrans vilken utstrålning hon hade.

Hvidis missfall i v8, det är ju där jag befinner mig nu...Huvva!!

Pax att få vara i både Ninnis och Hvidis lag om vi skall spela någon lagsport. Tror inte jag vågar placera mig i motståndarlaget.

Grå katt välkommen, bli inte förskräckt av tempot här. Men har du tjuvtittat ett tag vet du ju redan vad vi går för.

Var nog massa saker till jag skriva ngt om men ni har varit så aktiva här.

Jo Blommis, söta katter. Säger som Ninnis, tom ett hundhjärta smälter.

• Ninnnis

Oj, mitt inlägg kom lite senare än tänkt!

Magen känns ok, det har dragit ganska mycket kring äggstockarna och i tjejmagen. Samtidigt tror jag att jag är extra uppmärksam på hur det känns nu när jag för en gångs skull vet var i cykeln jag befinner mig. Så jag avfärdar det mesta som inbillning...

Hur mår Blommis idag?

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan