• bumse2

Bröllopspresent

Behöver lite hjälp, vi ska på bröllop i juni ( min mans halvsyster) och har ingen aning om vad vi ska köpa, vi tänkte inte köpa något för mer än 300kr då vi inte träffas speciellt ofta samt att de inte köpte något när vi gifte oss (hon sjöng i kyrkan).

De är jättesvåra att köpa till då båda varit gifta tidigare (de är i 40 års åldern) och de redan har ett komplett hem (de bor i hus) dessutom så målar hon tavlor, drejar och syr.

Har ni några bra tips?

• Svar på tråden Bröllopspresent
  • persfru

Köp ett fruktträd. Det skall vi önska oss av några. Ett litet kostar inte så mycket och dom har ett minne länge =)

• feministbrud

En bra grej är alltid att köpa ät- eller drickbara saker. Här kommer ett kul tips:

Köp en fin flaska champagne samt 6 st småflaskor bubbel (helst olika sorter). Markera alla med var sin dag och skriv ett kort att de ska dricka bubbel varje dag den första veckan som gifta! Den finaste flaskan ska vara lördag, så klart.

• johanna anders
    feministbrud skrev 2009-05-16 13:05:21 följande:
    En bra grej är alltid att köpa ät- eller drickbara saker. Här kommer ett kul tips:Köp en fin flaska champagne samt 6 st småflaskor bubbel (helst olika sorter). Markera alla med var sin dag och skriv ett kort att de ska dricka bubbel varje dag den första veckan som gifta! Den finaste flaskan ska vara lördag, så klart.
    Toppen idé! Ska genast sno den till alla de bröllop vi ska på i sommar!!! Skulle bli såå glad själv för den presenten!
  • feministbrud

Vi belev verkligen glada! Men det funkar inte lika bra när man vet att de ska åka iväg dagen efter bröllopet. Därför kan vi inte använda det nästa helg då vi ska på bröllop!

johanna anders skrev 2009-05-16 13:22:06 följande:

Toppen idé! Ska genast sno den till alla de bröllop vi ska på i sommar!!! Skulle bli såå glad själv för den presenten!
  • allehanda

Det var det dummaste jag hört.Klart att ni kan använda det nästa vecka, ändra bara "reglerna" så att det gäller varje lördag framåt ellet varför inte samma datum ett antal månader framöver. Förresten så vet man ju aldrig om mottagaren verkligen dricker champagnen så som ni skriver i gåvan.

• feministbrud

Nej, men lite av poängen försvinner ju om de vet att man vet att de ska bort. Klart att man KAN, men det blir inte lika kul. Tycker jag.

allehanda skrev 2009-05-16 14:11:35 följande:
    Det var det dummaste jag hört.Klart att ni kan använda det nästa vecka, ändra bara "reglerna" så att det gäller varje lördag framåt ellet varför inte samma datum ett antal månader framöver. Förresten så vet man ju aldrig om mottagaren verkligen dricker champagnen så som ni skriver i gåvan.
Svar på tråden Bröllopspresent