• lojeli

Vad tycker ni om min inbjudan?

Här är min inbjudan som ska i väg snarast. Vore jättetacksam för snabb respons. Hur låter den? Och en konkret fråga, skriver man "Varmt välkomna" eller Varmt välkommen"?

Vi gifter oss!
    Lördagen den 15 augusti smäller det!

Vi samlas över ett glas bubbel i Xfestlokalens namnx kl 16.00
    Vigseln äger rum i Xxxx kyrka kl 17.00.
    Efter vigseln blir det sommarfest med middag och dans i Xxxxx

Vi hoppas att du/ni kan vara med dela vår lyckliga dag! OSA till nn.nn@bredband.net senast den 15 juni.

Varmt välkommen!

Frågor? Prata med våra toastmasters xxx och Xxx telefonnummerxxx.
    Mer information kommer också inom kort på
    www.xxbröllopshemsida som jag görxx

• Svar på tråden Vad tycker ni om min inbjudan?
  • lojeli

Tack!

Och ska det vara singularis eller pluralis om man gör en och samma inbjudan till alla (oavsett antal pers i familjen som bjuds alltså)?

• josspossgirl1

låter kanonbra!

• monkay

Ser jättebra ut! Och vilket bra datum ni valt, vi gifter oss oxå den 15:e aug.

Jag satt och oxå och velade över det där med välkommen/välkomna, men valde tillslut att köra på Hjärtligt välkommen på alla oavsett om det är till fler eller bara till en.

Vet dock inte om det är grammatiskt korrekt...men men

• Emelieca
    lojeli skrev 2009-05-16 15:18:44 följande:
    Tack! Och ska det vara singularis eller pluralis om man gör en och samma inbjudan till alla (oavsett antal pers i familjen som bjuds alltså)?
    Jag gjorde faktiskt olika beroende på hur många som fick den, men har gjort egna inbjudninskort. Jag skrev namnet/namnen överst sen Välkommen/Välkomna...
    Men om man ska skriva antingen eller skulle jag nog också som monkay skrev att skriva välkommen. Känns kanske lite konstigt att ensam få en inbjudan där det står välkomna på, då kanske man undrar om man förväntas ta med sig någon.
  • lojeli

Emelieca, du har kanske en poäng där... Det är ju inte så många singularisar i min bekantskapskrets så det kan man ju göra. I a f när man som jag fixar inbjudningarna helt själv.

Tack alla!

Svar på tråden Vad tycker ni om min inbjudan?