• Lissdaniels

Blomsterbutiken har gått i KK!

Usch nu känner jag mig lite nervös.
    Blomsterbutiken som ska göra min brudbukett har gått i konkurs nu i veckan  ringde butiken idag och det skulle vara lugnt med buketten men om det skulle bli förändringar så skulle de höra av sig till mig i god tid! Eh god tid? Det är 3 veckor kvar till bröllopet. Jag vill ju veta om jag får min drömbukett eller inte!

Hur skulle ni göra? Avboka beställningen och gå till en annan butik eller vara kvar och se hur det artar sig?

6 juni - när 2 blir 1
  • Svar på tråden Blomsterbutiken har gått i KK!
  • Emelieca

Ojoj, låter läskigt, gå någon annanstans. Skulle verkligen inte våga lita på dom nu, dom lär ju ha annat att tänka på om de gått i KK än en bröllopsbukett.

• Lissdaniels

De verkar inte ha så mycket annat att tänka på än att sälja blommor för hon sa att de fick in blommor som vanligt.

Funderar faktiskt på att gå till en blomsterbutik inne i stan och höra om de kan göra min bukett. Jag vill ju vara säker på att jag får den som jag har tänkt det.

6 juni - när 2 blir 1
  • Emelieca

kolla iaf upp en back-up plan, du kan väll prata med en annan florist och berätta som det är och fråga vad hon tycker. När kommer dom stänga då? Har dom utförsäljning nu eller, verkar ju konstigt om dom fortsätter beställa och sälja blommor om de redan gått i kk.

• ullis33

Bor du i Sävedalen? Jag hade gått till en annan butik, känns konstigt att de beställer blommor som vanligt när de gått i konkurs!?

• shakynose

Kanske är det så att de blommorna redan är beställda? Även om man går i KK så tar det ju någon månad eller två innan verksamheten är helt avvecklad. Jag förstår att det känns osäkert, så prata med dem igen. Snart kommer dessutom säkert någon av de eminenta blomsterkunniga på forumet att ge dig ett klokt råd, så det kommer nog att bli bra till slut!

• ullis33

Det kan oxå vara så att blommorna redan är beställda som shakynose skriver, jag arbetar i blomster butik och vi beställer blommorna ca 1 månad innan om det är sådana man inte får tag på varje dag. Ring tillbaka och hör med dem.

• passionsblomman

Håller med ovanstående. De kan mycket väl ha sett till att de kan avsluta de grejor de har på gång och som är bokat. Men fråga!
    Ta inget svammel och hummande, utan raka rör.
    Riktiga besked NU ja eller nej och inga kansken.
    Annars, gå till en annan butik omgående.

• längelevekärleken

Oj då gå till någon annan, det hade jag inte vågat chansa på...Inte 3 veckor innan. Lycka till!

• Lissdaniels

Jag är Västmanlänning och det är Blomstergaraget i Västerås som har gått i konkurs nu i veckan.

Hon sa att de skulle ha öppet i alla fall en månad till och det lät som om de förväntade sig att de skulle få nya ägare som skulle fortsätta affärerna för de anställda skulle jobba på som vanligt.
    Skulle det bli några andra förändringar så skulle de ringa mig i god tid. Det är den informationen jag har idag. Får väl ringa igen imorgon *suck*

6 juni - när 2 blir 1
  • 20th century fox

aha där jobbar min kompis :) Jag tror inte du behöver vara orolig. Det är i alla fall seriös personal så de löser det alltid på ett eller annat sätt även om omständigheterna för dem kanske inte är så roliga ( men det märker ju inte du av)

Svar på tråden Blomsterbutiken har gått i KK!