• Skogsälvan

    Hjälp med formulering ang. presenter.

    Kan någon ge lite tipps på hur jag skulle kunna skriva i inbjudan.
    Vi vill helst bara ha pengar i present istället för saker. Hur skriver jag detta i inbjudan så att det låter bra?
    Gärna med rim om någon är bra på det men kortfattat.

  • Svar på tråden Hjälp med formulering ang. presenter.
  • Skogsälvan

    Fick till det själv.

    Så här skrev jag:

    Istället för skålar, brödrost och fat till service, ge hellre ett bidrag till vår stackars svultna spargris.

    Blev riktigt nöjd

  • brud27juni

    Vi önskar oss inga presenter att ställa i vår hylla, hjälp oss istället drömmen om en fin bröllopsresa uppfylla.

    Så skrev vi :)

    Lycka till

  • fromheretoeternity

    Det var ett jättebra rim!
    Men tänkt dig för en gång till innan du skriver det i inbjudan eller i något extrablad eller liknande. Många tolkar det som tiggeri och att man förutsätter att få en bröllopspresent.
    En idé är att skriva en adress till en bröllopssida på nätet och där under fliken bröllopsgåvor skriva med rimmet.


    Skogsälvan skrev 2009-05-17 00:23:11 följande:
    Fick till det själv.Så här skrev jag:Istället för skålar, brödrost och fat till service, ge hellre ett bidrag till vår stackars svultna spargris.Blev riktigt nöjd
  • brud27juni

    tyckte vårt blev ganska bra...

  • Skogsälvan
    brud27juni skrev 2009-05-17 00:25:39 följande:
    Vi önskar oss inga presenter att ställa i vår hylla, hjälp oss istället drömmen om en fin bröllopsresa uppfylla. Så skrev vi :)Lycka till
    Jättebra!
  • Skogsälvan
    fromheretoeternity skrev 2009-05-17 12:16:14 följande:
    Det var ett jättebra rim!Men tänkt dig för en gång till innan du skriver det i inbjudan eller i något extrablad eller liknande. Många tolkar det som tiggeri och att man förutsätter att få en bröllopspresent.En idé är att skriva en adress till en bröllopssida på nätet och där under fliken bröllopsgåvor skriva med rimmet.
    Jag förutsätter att få en bröllopspresent
Svar på tråden Hjälp med formulering ang. presenter.