• högstavinsten

Vad behöver man fixa efter vigseln...pass, körkort osv.

Vad behöver man göra efter vigseln?

Ska jag själv begära papper tillkörkort, pass osv.

Eller skickas det ut när vigseln och nya efternamnet registrerats?

Hur funkar det med bankkort od?

• Svar på tråden Vad behöver man fixa efter vigseln...pass, körkort osv.
  • Stella2009

Nästan allt ändras automatiskt.
    Papper för nytt körkort kommer på posten, namnet ändras hos alla myndigheter etc. Nästan det enda som du behöver fixa själv är pass och möjligtvis nytt bankkort, det är lite olika från bank till bank.

• Jag vill

Hur länge gäller de gamla korten och passet?

• MissieA

Någon som vet detta med posten, får de ens nya namn? Och om man bor i hyreslägenhet ändras det automatiskt?

Sen undrar jag även hur lång tid namnbytet tar. För det har gått en vecka nu men inget byte och det går inte att få tag på skatteverket.

• MV85
    MissieA skrev 2009-05-18 11:10:05 följande:
    Någon som vet detta med posten, får de ens nya namn? Och om man bor i hyreslägenhet ändras det automatiskt?Sen undrar jag även hur lång tid namnbytet tar. För det har gått en vecka nu men inget byte och det går inte att få tag på skatteverket.
    Namnet hos hyresvärden brukar man få säga till om själv, o glöm inte säga till att de ska ändra på dörren oxå - vet en kompis som fick ringa typ 3 ggr innan det blev gjort.

Hur lång tid det tar beror på hur snabbt prästen/vigselförrättaren skickar in sitt papper, men 2-3 veckor känns inte orimligt.
  • MissieA

Han sa att han skulle skicka i dem direkt så d eborde ha dem på tisdagen. Måste ju få tag på dem så mitt pass hinner bli färdigt.

Något mer man måste anmäla själv?

• skuttis77

Någon som vet hur lång tid det tar att få sitt nya körkort och bank kort när man beställt det? Kan ju vara bra att försöka få dom samtidigt eller?

Svar på tråden Vad behöver man fixa efter vigseln...pass, körkort osv.