Massa pyssel! Hjälp till med dina bästa tips!!!
Tänkte vi skulle starta en ny pysseltråd där alla kan dela med sig av sina bästa tips och vi kan få råd, hjälp och tips!!!
Tänkte vi skulle starta en ny pysseltråd där alla kan dela med sig av sina bästa tips och vi kan få råd, hjälp och tips!!!
Jag börjar:
Om man vill göra egna favor-askar är denna sida perfekt:
www.brudobrollop.se klicka på "gör det själv" i menyn till vänster och väl "Weddingfavors"
Enkla, snygga och bra mall och beskrivning.
Om man har tid över och vill göra roliga bordsplaceringar kan man göra som vi och gjuta gipshjärtan som vi sedan ska skriva namnen¨på.
Jag har tänkt vika risstrutar av tårtpapper så nu är jag på jakt efter lagom små tårtpapper så inte strutarna blir för stora.
Sen har jag tänkt att stämpla vårt monogram på insidan av struten. Tror det blir kanon!
Hur går man tillväga då?
Man köper en formar för tvål/gipsgjutning och gips och sen är det bara att köra igång.
Sen har vi målat våra så att dom ska passa med färgtemat. Bild finns i mitt galleri.
det där med risstrutar tyckte jag lät kul! hur ska du göra då, ska du fylla strutarna med ris innan eller ska det vara tomma strutar och ris i ngt kärl som folk får "skopa upp"? de där tyllpåsarna har man ju sett några ggr, kan vara roligt med ngt annat.. har du kommit på det själv eller finns det bilder nånstans?
Jag har fixat vårt monogram på alla blockljus som vi ska ha på borden. Väldigt enkelt men effektfullt och personligt!!
W2B Blom skrev 2009-05-20 16:13:41 följande:
Mera mera =)
jag har lite pyssel som jag gjor i galleriet, bla gästboken placeringskorten å blockljusen!
Vi hade naturtema och då hade vi delat björkar med en diameter på ca 1 dm, på längden i ca 1 meterslängder och borrat hål för värmeljus i. Sen hade vi plockat tallkottar som vi satte bordsplaceringslapparna i. Så hade vi små snapsglas med blåbärsris i. Superenkelt och snyggt. Blev faktiskt jättenöjd!
SagansMamma: Sno på ni! Det var väldigt enkelt att göra faktiskt!
Jag tipar om Panduro för både gipset och formarna!
http://brollopsplaner.blogspot.com/2007/05/gra-egna-tryck-p-ljus.html
Det var superenkelt och blev jättefint!! Hoppas att gästerna lägger märke till detta också...
Vi har gjort fjärilar av tapetpapper som man hakar fast på glasen med namnen på, finns i mitt galeri (namnen är dock ej skrivna där!) Billigt, snyggt och väldigt enkelt!!