Inlägg från: MissieA |Visa alla inlägg
  • MissieA

BALI-resenärer del 2

ännu en tråd ska bli kul att höra allt nu när alla ska iväg snart.

Jag tänkte fråga er en sak, hoppas ni vet. Tror ni att man får mer för pengarna om man växlar in euro till IDR istället för kronor? Vi har nämligen fått euro i bröllopspresent.

• MissieA
    pearlgirl skrev 2009-05-20 14:13:38 följande:
    Ja det här med valuta hade varit intressant att veta hur man ska göra med. Vissa säger att det är bättre att växla till dollar och sedan växla där nere. Men vad är bäst och smidigast?
    Jag har också hört det, men sen har jag också hört av bekanta som har varit där att de tar betalt för växling där nere också??

Jag tänkte att det kanske är bäst att växla från de eurona direkt till IDR här i sverige, någon som vet??
  • MissieA

Var är alla Bali-resenärer? Vi har smått börjat förbereda oss inför resan (åker 24 juni). Vad ska man ha med sig? Vad behöver man inte ta med sig utan kan köpa där?

• MissieA

Tack så mycket återkom gärna. Så bra för då slipper man ta med sig saker som går att köpa där.

• MissieA

Miss Biii skrev 2009-06-08 16:33:48 följande:

annars är det ju bara ta ut mer kontanter
    Så sant hur mycket ska ni andra ta med er då?
  • MissieA
    Tx2 skrev 2009-06-08 18:30:45 följande:
    Vi funderar på Bali till hösten om inget oväntat dyker upp som ställer till det. Vad för vaccinationer behöver man ha?
    Twinrix (Hepatit A&B) rekomenderas. Men bäst om du ringer vårdcentralen och frågar.

Vi åker om 16 dagar Längtar!!
  • MissieA
    Flisa80 skrev 2009-06-08 20:14:09 följande:
    Just det, vi ses kanske på Mandira då!
    Det kanske vi gör i poolen eller under frukosten hihihi. Längtar så mkt dit Vi ska shoppa som galningar och bara njuta av kulturen och gå på många utflykter.
  • MissieA
    Flisa80 skrev 2009-06-10 16:33:08 följande:
    Ja exakt!!!!!!Vi har dessutom kontakt med en chaufför där nere, som våra vänner lärde känna. Ska bli spännande! Vi kan ju rekommendera honom till er sen när ni kommer, om vi tyckte om honom!! Känns ju alltid bättre att ha någon som andra har haft och varit nöjda med.
    Ja gör det Det känns säkrare än att chansa. Vi kommer dela med oss av tips och bilder eller hur Flisa?

Vet någon något bra ställe för massage osv. som ni kan rekomendera?
  • MissieA
    Flisa80 skrev 2009-06-16 18:12:05 följande:
    Imorgon drar vi!!!!!!Aaahhhh!!!!
    Ha en underbar resa och njut av paradiset Sees där hihi.
  • MissieA

Så nu är det snart dags för oss att åka iväg. Om ca 12 timmar kommer taxin och hämtar oss och vår resa börjar Ska bli så kul. Vi ska sitta och packa allt nu och nuta av solen här i Sverige en stund.

Ni ska få höra allt sen. Njut av solen här hemma nu

• MissieA

Hej på er

Nu är vi också hemma från vår bröllopsresa och vi har verkligen haft det helt underbart. Håller med er andra om att balineserna är supertrevliga och vi har hunnit med så otroligt mkt på 2 veckor. Ni som kommmer bo på Bali Mandira kommer vara nöjda tror jag

Jag rekomenderar er verkligen till att åka till Lovina och åka ut kl 06.00 för att se soluppgången och delfinerna med minibåtarna för det var en känsla man aldrig kan känna igen. Helt otroligt. Sen var även spat på Bali Mandira helt otroligt och verkligen värt det varenda krona. Mitt bästa tips är: åk ut och se natur & kultur för Bali är otroligt vad det gäller dessa saker.

Lägger ut bilder sen när jag har vilat lite

Svar på tråden BALI-resenärer del 2