Inlägg från: Wedding2009 |Visa alla inlägg
  • Wedding2009

BALI-resenärer del 2

Bali!! Vi åker den 5 aug nu snart.

Är det någon som har bott på Alam Kul Kul? Vi åker med Ving! Vill gärna ha åsikter om just det hotellet. Gärna andra tips också så klart :)

En arbetskollega till mig har ätit på en Italiensk restaurang på Bali som ska vara av världsklass. Återkommer med namn och plats när jag vet sen!

• Wedding2009

Ps...Jag tar aboslut med mig mina ringar!!!

• Wedding2009

Härligt! Då är vi nog på samma plan :)
    Vi gifter oss den 1 aug och det ska verkligen bli toppen att komma iväg "så snabbt" efter bröllopet!!

Hoppas ni får en toppenresa SL!!

• Wedding2009

Åhh, just ja nu kom jag på!

SL, hur kommer ni göra med namnbyte inför Bali-resan? Har ni bokat i era "gamla" namn och tar ni ett gemensamt namn vid bröllopet? När skickar ni in papper om namnbyte i så fall? Tänkte eftersom vi har så lika datum. Jag byter efternamn vid vigeseln (1 aug) men det namnbytet tar ju normalt 1-2 veckor att gå igenom. Innebär alltså att jag kan ha ett nytt efternamn när jag kommer hem, med "fel efternamn" i passet. Ja ja...jag tror att det ordnar sig med det iaf. Hur gör ni?

• Wedding2009

Tack. Det är ungefär som vi har tänkt då! Problemet skulle ju kunna uppstå i Sverige när vi kommer tillbaka från resan. Dvs att namnändringen kunnat gå igenom då. I Bali kommer det ju inte vara någon problem och svenska myndigheter tror jag inte är några problem. Och som sagt, pass + namn är ju det samma :)

Jo, jag förstår att ni tar ditt efternman, hade nog gjort detsamma :)

Ciao!!

• Wedding2009

Jo, enligt resebyrån är detta något som man måste prata med tullen/polisen om. Har en kompis som är ganska så ny som polis som säger att visst kan det bli problem men ingenting som man inte går att lösa ganska så snabbt och smidigt. Problemet uppkommer ju om mitt namnbyte har gått igenom & då åker jag ju på ett inaktuellt pass...Men men orkar inte göra namnbytet efter jag kommer hem. Håller tummarna bara och kommer be prästen att kanske dröja någon dag eller två med att lämna skicka in hennes papper!!

• Wedding2009

Härligt Flisa80!! Kul att ni haft en sådan bra resa! Något speciellt du vill tipsa om?

Svar på tråden BALI-resenärer del 2