BALI-resenärer del 2
Hej tjejer!
Har en liten fundering.. hur gör ni med era ringar, lämnar ni dem hemma eller har ni dem på er när ni far?
Hej tjejer!
Har en liten fundering.. hur gör ni med era ringar, lämnar ni dem hemma eller har ni dem på er när ni far?
Vi åker oxå 5 aug med ving
Ja, precis =)
Ja, vi har samma planering.. vill gjärna komma iväg fort så man riktigt kan njuta av att bar ta det lugnt å göra det man vill efter all planering =)
det samma! men det är klart vi får.. =)
dels för att jag är rädd om dem.. och dels för att jag har insett i helgen nu när det varit typ 30 grader varmt att min förlovningsring är lite tight när fingranra sväller.. vigselringen är ju av samma storlek oxå sen..
men man vill ju så gärna ha dem på sig.. särkilt som vi inte kommer resa i vårt gemensama namn, då hand ändring ju inte hinner gå igenom på 3 dagar =P
Wedding2009:
Han kommer att ta mitt efternamn. Jag och svärmor har samma förnamn, så jag vägrar ta hans efternamn.. känns inge kul att ha samma för och efternamn som hans mamma. Hon är en jättefin människa så det hari nte med det att göra utan mer att jag känner att jag blir en sämre kopia bara =P
Vi har bokat i gammla namnen, vi far ju 4 dagar efter bröllopet så namnändring hinner aldrig gå igenom. Sedan måste man ju ha rätt namn på pass och biljett och nytt pass kan du inte göra fär ön namnändringen trätt ikraft. Att få passet tar ju i sig nån eller ett par veckor tror jag..
Vi har bett vår präst att inte ha så brottom med att skicka in papprena, hon sa iofs att det itne ska vara några problem om det står annat i folkbokföringen, utan att det är bra pass och biljett som måst överänsstämma.. men för säkerhets skull bad vi henne dröja lite =)
Vi skickade in pappret om namnändring när vi skickade hindersprövningen. Så det är väl typ registrerat att han ska byta redan. Sedan skickar ju prästen in ett papper efter vigseln också, så att ändringen går igenom. Sickar ni in ändringen efter vigseln (altså inte i samband med den) tror jag det kostar 1500 kr.
oj, det blev långt =P
ja, men i sverige bör det väl inte vara några porblem.. här är de väl inte lika hårda. Fast det kanske de kan, vi ser båda urnordiska ut, men annars kanske de kan tjafsa..