• skitimpulsivtbröllop

Shit, min kollega TROR att hon är bjuden på bröllopet...

ÅH hahaha, jag är så satans korkad.
    Jag råkade visa koordinatorn på jobbet vår blogg där info om bröllopet står (priser för boende mm)

På början av sidan står det "du är med störta sannolikhet bjuden på vårt bröllop"

Jag visade henne bara för att..ja liksom visa den, men hon brast ut i ett "TACK" Gud vad kul och blev alldeles ivrig och började kolla om hon kunde och sa att hon skulle ta ledigt och jag stod med en fånigt flin på läpparna och ba: "mmm kul va? Eh..hehe kul va?...mmm...ja hehe"

Sen senare på dagen frågar hon om det är en inbjudan för två, (hennes sambo jobbade hos oss förut så jag känner henne lite)
    Och jag ba: mmmmm...med ett stelt leende på läpparna.

Åh, jag har aldrig träffat henne utaför jobbet, jag har inte ens hennes nr, och nu ska dom komma på bröllopet.
    Visserligen väldigt trevliga och sociala människor, men ändå.

Finns ju kollegor som jag umgås med som inte är bjudna.

HAHAHA, fy fan vilken mupp jag är!

• Svar på tråden Shit, min kollega TROR att hon är bjuden på bröllopet...
  • emi82

Snacka om tragikomiskt! Ska man skratta eller ska man gråta?

• fromheretoeternity

HAHAHA!! Det kunde vara en komedi!
    Men det är bara att gilla läget och spela med

• FelizLane

haha gud vad roligt det lät :P Men alltså, kan ju vara ett sätt att skaffa en ny kontakt :D

• Linda Louise

Gud, vad kompiskt! Din stackare! Så skulle jag också kunna göra... Fy sjutton!

• annafogel

haha ursäkta att jag skrattar, men det är ju rätt komiskt =) Men det är nog inte allför ovanligt att dylikt händer kan jag tro?

• aikidoaasa

I det här fallet är det nog bättre att bara gilla läget... det kan deffinitivt ses som en inbjudan om du inte sa något på direkten. Det är inte kul att sedan helt plötsligt få höra : "Sorry, du är inte bjuden".
    Men en/två mer/mindre gör inte så stor skillnad. Bättre än att få en bitch stämpel på jobbet en lång tid framöver.

• mrsholm

=D Detta inlägget fick verkligen mig att skratta. Precis så skulle jag oxå kunnat gjort å absolut inte våga kläcka ur mej att inte personen i fråga var bjuden.
    Inte kul för dej men TACK för att du bjöd oss andra på ett leende!!
    Förstår att det känns dumt mot de andra kollegierna men jag har verkligen ingen bra idé om hur du ska lösa detta problem.
    Lycka till iaf!!

• skitimpulsivtbröllop

Ha ha, ja visst är det komiskt.
    Klart jag håller masken, hon och hennes tjej är ju jättetrevliga och roliga.

Men ändå...

• Ayla sthlm

Hahah kan inte heller låta bli att skratta!
    Men usch va jobbigt... undra hur dina andra kollegor tänker när inte de får en inbjudan men hon???

Svar på tråden Shit, min kollega TROR att hon är bjuden på bröllopet...