Vart kan man billigast hitta gerbera ?
Är ute efter 32 stycken gerbera att ha till dukningen på borden. Undrar om ni vet vad man kan hitta det billigast ? Styckvis, i kruka, i plast går oxå bra. Är ute efter rosa.
Är ute efter 32 stycken gerbera att ha till dukningen på borden. Undrar om ni vet vad man kan hitta det billigast ? Styckvis, i kruka, i plast går oxå bra. Är ute efter rosa.
Vi ska också ha gerbera i vår dukning och i min bukett (som jag ska göra själv). På Interflora (som jag mailade och frågade) så tar de ca 15kr för en snittblomma. Sedan har jag kollat upp att de tar ca 10kr/st (2 för 15) på torget i stan. Skulle kunna vara ett alternativ. Snittblommor ska vi ha till bla buketten, men till bordsdekorationerna ska vi köra krukor med gerbera. Eftersom vi inte direkt behöver några blomskaft till det, och tycker det blir billigare (en kruka kostar kanske runt 40kr).
Vad plastblommor kostar vet jag inte. Tror jag sett någonstans där de tagit 25 eller 35 st.
Hoppas jag hjälp.
Ett tips är ju att beställa hela buntar, eller flak om det är krukväxter man vill ha. Då står inte floristen och arbetar med varje blomma utan står för att ta hem dem åt er. Det man får kolla är hur många plantor det är på varje flak-det varierar mellan olika växter, men kan tex vara 6, 8 eller 10 på ett flak) snitt ligger oftast 20 i en bunt,(10 när det är mer exklusiva sorter som tex kallor)
Gör man såhär så är det vanligt att man får ett rätt bra pris. (även om man naturligtvis får vara beredd att betala om det är en väldigt special-beställning man har, med en udda färg, eller blommor som inte är i säsong)
I sthlm brukar gerbera ligga runt 30 kr och germini runt 15, lite variation över säsongerna.
Jag tänker köpa blommor till bordsdekorationerna på Hötorget. Det tror jag är det billigaste alternativet om man bor i Sthlm.
Det tror jag nog också, men det är inte säkert att du kan få de färger du vill och så många du behöver, utan du får nog vara flexibel och kvaliten är inget du kan komma och anmärka på i efterhand, men prismässigt är det nog billigast ja.