• MissMijah

bukett i vitt, svart och silver

Hittade några gamla trådar i samma stil ,men lyckades inte få fram något direkt.

Vill göra en bukett på kritvita rosor, finns det? Jag tycker alltid att man bara ser cremevita rosor överallt.

Vill gärna se bilder på buketter om någon har att visa

• Svar på tråden bukett i vitt, svart och silver
  • MissMijah

Ah vad bra! Vill verkligen ha VIIITA, så att säga.

• passionsblomman

Jag förstår. de här är det! Det finns andra också, men nu är jag så trött så jag inte ens kommer på dem!

• MissMijah
    passionsblomman skrev 2009-05-18 22:41:47 följande:
    Jag förstår. de här är det! Det finns andra också, men nu är jag så trött så jag inte ens kommer på dem!

Hehe, okej! Tack så mkt och hoppas att du sov gott då!
  • passionsblomman

Vet du vad, jag blev magsjuk inatt faktiskt! Värdelöst!

MissMijah skrev 2009-05-19 06:58:56 följande:
    ****Hehe, okej! Tack så mkt och hoppas att du sov gott då!
  • MissMijah
    passionsblomman skrev 2009-05-19 10:29:07 följande:
    Vet du vad, jag blev magsjuk inatt faktiskt! Värdelöst!
    Oh fy din stackare! Hoppas att du kurerar dig snabbt nu! Magsjuka är ju vidrigt.
  • 14e november

Hänger på här... finns det förslag på något "silvrigt" i buketten?

krya på dig passionsblomman

• passionsblomman

Tack hörni! Har iaf kunnat äta lite nu. Hoppas det får vara så...

Silvrigt..Ja, menar du levande material så finns det en del blad och annat grönt som går i silvriga toner. Eg är de ju då liksom gråröna. Olika typer av Eucalypthus är ett sådan t exempel, liksom Lammöron, Tillandsis(spansk mossa) och Blåkochia.

Men mer metalliskt silvriga material, liksom svarta för övrigt, ka n ju vara allt från olika sprayade grenar och blad till pärlor, prismor och ståltråd. man kan jobba med fjädrar, kottar och band, figurer som fjärilar och konstgjorda blommor. Det finns massor. Där handlar det mycket om stil och känsla och vad man vill få för uttryck på buketten, samt naturligtvis vad som är trendigt och går att få tag på just nu. Fjärilar finns tex mycket nujämfört med för ngra år sedan.

• MissMijah

Jag känenr att jag har noll koll på hur jag vill att min bukett ska se ut. det enda jag vet är att rosorna ska vara kritvita. sen vill jag inte att man ser något grönt tror jag, uatn bara silvrigt och svart.
    Hmm. Man får väl helt enkelt lägga det i floristens händer.

• passionsblomman

Det brukar vara en mycket god idé.

och din utgångspunkt är rätt mycket att ha att börja med faktiskt. De tankarna säger en hel del trots allt.

MissMijah skrev 2009-05-19 17:35:51 följande:
    Jag känenr att jag har noll koll på hur jag vill att min bukett ska se ut. det enda jag vet är att rosorna ska vara kritvita. sen vill jag inte att man ser något grönt tror jag, uatn bara silvrigt och svart.Hmm. Man får väl helt enkelt lägga det i floristens händer.
  • MissMijah

det var ju bra

ska bara hitta en väl omtalad florist att tillägna detta uppdrag

• MissMijah

Tänkte på det här med buketthållare. Ska man köpa det innan? Eller begränsar det vad de kan göra?

• passionsblomman

Just det1 Det är det som är trixet.

Tänk mer på att det ser fräscht redigt ut ibutiken och att allt verkar seriöst PLUS att ni lätt kommunicerar med varandra än något annant.

Det hjälper inte om någon är världsmästare i tekniken att binda och hur konstnärlig eller "hot" som helst om den inte ids fatta vad du menar eller att du känner dig oviktig.

MissMijah skrev 2009-05-19 17:45:25 följande:
    det var ju bra ska bara hitta en väl omtalad florist att tillägna detta uppdrag
  • Miss Biii

jag googlade rosensorten "akito" och fick upp massvis m bilder på buketter... fanns många fina vita bollrunda med rosor tillsammans m andra vita blommor... blev mer levande på nått vis, galet fina!!!

• passionsblomman

Nej nej, det fixar floristen ifall den behövs. Det hör till hennes arbetsmaterial. det blir som om du skulle komma till restaurangen med en visp eller så...

MissMijah skrev 2009-05-19 17:49:41 följande:
    Tänkte på det här med buketthållare. Ska man köpa det innan? Eller begränsar det vad de kan göra?
  • MissMijah

Haha. vadå, det är väl inget konstigt. Jag har alltid med mig visp nr jag går ut och äter.

• passionsblomman
    MissMijah skrev 2009-05-19 21:20:43 följande:
    Haha. vadå, det är väl inget konstigt. Jag har alltid med mig visp nr jag går ut och äter.
Svar på tråden bukett i vitt, svart och silver