5 september 2009
Tiden går fort. Vår dag närmar sig. Men visst måste det finnas fler än jag som ser fram emot just detta datumet? Hur går det för er med era planer? Var ska ni gifta er?
Tiden går fort. Vår dag närmar sig. Men visst måste det finnas fler än jag som ser fram emot just detta datumet? Hur går det för er med era planer? Var ska ni gifta er?
Vi ska också gifta oss den 5:e september! Bröllopet blir på västkusten i en kyrka med ca 90 gäster.
Jag har fixat det mesta redan, det är min m2b's kläder och lite smådetaljer till festen som saknas.
Längtar!!
Hur långt har ni kommit??
Vi har en septembertråd om du inte hittat dit :)
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html
Vad roligt att det finns fler!
Var nånstans på västkusten??
Vi gifter oss på Öland och hoppas på omkring 60 gäster. Inbjudningarna kom fram till gästerna igår och jag fick dessutom hem min klänning då så nu känns det verkligen på riktigt. Fortfarande en hel del detaljer kvar precis som ni, samt min m2b:s kläder så det känns som om vi ligger lika. ;) Och ring förståss... suck. det kan nog vara det svåraste hittills... Hittade en som var otroligt vacker, men tyvärr lite väl pricy.
Å jo, jag hittade september-tråden, men önskade mig en tråd med det exakta datumet. ;) Man blir ju på nåt sätt tvilling-brudar då!
Vi gifter oss på Österlen borgerligt på ett mysigt gårdhotell med ca 35 gäster...
Vi ligger rätt bra i fas känns det som ;).Väntar på att gästerna ska OSA, hämtar resterande ringar nästa vecka, fixa skor + underkläder samt bestämma plats för fotograferingen. :D
Vi gifter oss på Smögen :)
Min klänning hämtade jag förra helgen, den är underbar! Ring har jag valt, det var svårt men till slut så valde jag en som jag tittade på redan när jag valde förlovningsring. Fast jag ska modifiera den lite.
Vi åker på bröllopsresa till Bali den 9/9. Ska ni på bröllopsresa och i så fall vart??
mmm... jag ska gå till hovjuveleraren på Avenyn i Göteborg och be honom göra ringen. och jag vet att den ska ha 7 stenar. Så mycket vet jag i alla fall.
Hur ser era ringar ut?
Vi ska åka på spa direkt veckan efter till varbergs kurort, men den riktiga bröllopsresan får vänta lite. Då ska vi i alla fall till västindien, men det får bli lite längre fram eftersom jag fortfarande är student och bara min m2b jobbar och försörjer hemmet... ;)
Hej alla 5/9 brudar!
Vi gifter oss också den 5 september!! Vi gifter på västkusten med 115 gäster inbjudna. Även om det ändå är ca 4 månader kvar känns det som att man har mycket kvar att fixa, men det är ju SÅ roligt. Man får försöka njuta av denna tiden,och jag ser verkligen fram emot av allt som väntar.
Det som är kvar nu för vår del är att sätta menyn, vigsel/festprogram, detaljer kring dukning och lite annat smått och gott. Fick lära mig ganska snart när vi började planera att mycket måste bokas i god tid, så jag hade panik många gånger. Men det som var sist kvar att boka var bandet och det blev klart i söndags.
Vi åker iväg efter bröllopet på en "weekend". Den stora bröllopsresan blir 2010 som vi kombinerar med att jag fyller 30 ;) Karibienkryssning med Florida lockar då eller Dominikanska rep
Här är en till 5 september. Vi har nog ganska mkt kvar att fixa men jag har inte fått total panik (än i alla fall).
75st inbjudna och vi ska gifta oss i en förort till Stockholm. Bröllopsresan får vänta till vintern, antagligen Thailand och Malaysia, och då tar vi med oss barnen.
Jag kommer att ha ringen Solvind från Schalins i Vitt guld men jag ska byta ut två av de små stenarna mot rosa safirer. :)
Tänk, jag trodde vi var ensamma om att vänta med vår honney-moon till ett tag efter bröllopet, men det verkar ju inte alls vara helt ovanligt!
Hittade förresten brudskor på Jedviks härom dagen... Skönt att kunna pricka av en grej till.
BTW, häfte till festen? Vem fixar det åt er? Ni själva eller någon annan?
oj var vi så många!
jag och min m2b gifter oss i kungälv i lycke k:a...
mina föräldrar bor där ute och jag har bott där och älskar dessa lantliga kyrkor..
vi har kommit en bit på vägen nästa vecka skall jag till floristen och kika på brudbukett/tärn/corage..
skall bli himla roligt..
Leese - jag använder mig av ett företag som heter Liza Henckel när det gäller alla trycksaker. Har varken tid eller tålamod till sådant pill :)
Leese: Jag fixar alla trycksaker själv, då blir det precis som jag vill ha det i alla fall :)
Vi fixar framsidan till festhäftet själva och ngn liten text om alla gäster.
Resten av häftet är en överraskning och görs av mina föräldrar tillsammans med toastmadame (som är min syster).
Jag funderar lite, vi kommer ha 4 st engelskspråkiga gäster, borde man göra ett eget häfte till dem på engelska?