• Stolpen

Gröna och vita blommor

Ja, som det står ovan...

Vi har tema färg - grön, brun o vit. Mina tärnor kommer att ha gröna klänningar. Jag vill då att dom ska ha vita blommor i sin bukett och jag gröna!

• Svar på tråden Gröna och vita blommor
  • Stolpen

Haha! Ja det framkom ju inte så klart nej! Jag undrar vad jag kan använda mig av för blommor. Jag gifter mig den 29/8 och vet inte riktigt vilka blommor som är aktuella då. I min bukett vill jag ha fylliga gröna blommor och undrar vad som finns? Jag har fastnat för ranunkel, gerbera, pioner och en jättefin vit spretig blomma som jag inte kan namnet på. Jag vill ha en bild av hur den kan att se ut, men ändå använda mig av det som finns då... Svårt att förstå mig kanske?

• passionsblomman

Okej. Ranunkel är inte säsong för då och inte Pioner heller. Båda dessa finns annars i vitt men int grönt. Germini och gerbera finns året runt men inte i grönt. Vita finns dock!

Lite konkreta förslag då , gröna blommor i augusti:

Hortensia

Molucella (passar till höga dekortioner tex)
    Anthurium- kallas också Flamingoblomma väldigt exotisk

Cymbidiumorkidé

Phalaenopsisorkidé

Nejlikor- flera roliga sorter finns

Krysanthemum-både så och stora sorter

Viburnum

Rosor

Tagetes-tuffare än det låter, förädlade sorter

Daggkåpa

Buplerum liksom daggkåpa ett fint kvistmaterial

Titta även på Ornithogalum arabicum, som är vit och grön, den vore fin att blanda med.

I min presentation har du länkar där du kan se bilder på blomsorterna. Några av dem finns bilder på i mitt galleri också.

• 20th century fox

glöm inte min favvoblomma kärleksört som brukar finnas i vit/limegrön sort då! Jättefyllig och hållbar och bra på alla sätt och vis :D

• Stolpen

nu ska jag prata med min vän som ska sätta ihop buketterna o se vad hon säger! Tack så hemskt mkt!

• passionsblomman

JAA! Den är ju underbar! Hur kunde jag glömma den! Och så finns ju Hypericum som grön också och jag undrar om jag inte sett Prärieklocka i lime när jag tänker efter...

20th century fox skrev 2009-05-20 11:23:59 följande:

glöm inte min favvoblomma kärleksört som brukar finnas i vit/limegrön sort då! Jättefyllig och hållbar och bra på alla sätt och vis :D
Svar på tråden Gröna och vita blommor