• mammatilltvå

vita tärnklänningar ok?

ska imorgon åka med mina två tärnor och kolla på klänningar åt dem.
    funderar på om de kan ha vitt? temat för vårt bröllop är vitt/ vinrött.

vinröda klänningar till billig penning är ju inte det lättaste att hitta!

min m2b och hans två best men ska ha frack, min klänning finns på bild i mitt galleri.

tips och ideer mottages tacksamt!

• Svar på tråden vita tärnklänningar ok?
  • b2b09

Ja det är väl just du själv som måste känna att det är ok med vita klänningar eller inte. Och om du tycker det så ska du ju självklart satsa på det. =)

• Aleta

Vitt eller möjligtvis pastellfärgat på tärnorna var förr i världen nästan ett måste. Kör på det om du tycker det är fint.

• Hvidbrud

Klart de kan ha vitt! Med kanske ett brett vinrörr bälte, för att bryta av (om det inte blir för mycket lucia över det, nä lucia är ju blodrött inte vinrött.) Det blir säkert jättebra ska du se!
    Eller vinröd tyllunderkjol som stiker ut...

• ÖBRUD

Enl. de flesta klädkoder är det ett absolut no no att bära helvitt på ett bröllop om man inte är självaste bruden. Jag tycker inte det är passande och risken finns att någon av bröllopsgästerna tycker precis som jag. Lite viktigt är det ju trots allt vad folk, som man har valt ut att ha med på sin stora dag, tycker.

• Spetan

Samma färg tema som oss... I vilken pris klass ska klänningarna ligga? Ska beställa från kina idag eller imorgon.

• Housefrun

jag har valt en vit tärnklänning till min ena tärna. För att bryta av så ska hon ha ett rosa sidenband i midjan och tvärtom på min andra tärna som har en rosa klänning. Hon får ist ett vitt band i midjan. Tycker vitt är helt okej så länge du som brud är okej med det!!

• liljegrenhansson

jag funderar också på att ha vita ganska enkla klänningar till mina tärnor.. med ett lime/ljusgrönt siden band i midjan.. så att det matchar färgtemat...

så kör på vitt du!

• mammatilltvå

Tack för alla era svar!!

det var just det som ÖBRUD skriver som jag tänkte på... fast jag vet inte om jag bryr mig särskilt mycket om vad mina gäster tycker. det är ju inte de som gifter sig.

har också tänkt att "bryta av" det vita med ett skärp i midjan eller med typ schalar... fast iden med röd tyllkjol under var ju bra! får se vad vi hittar för typ av klänning, om det funkar att göra så.

Mina tärnor vågar inte satsa på att beställa varsin kinaklänning, och vi har sagt att klänningarna inte ska kosta mer än 800 kr styck, så kinaklänning går tyvärr bort tror jag.
    Fast jag har beställt min klänning från kina och är supernöjd!

• Housefrun

mina klänningar är kinaklänningar som jag köpt via Ebay. Kostade bara 300 kr/st inkl frakt. Så det finns billiga klänningar att hitta!

Lycka till!

mammatilltvå skrev 2009-05-19 17:14:25 följande:
    Tack för alla era svar!!det var just det som ÖBRUD skriver som jag tänkte på... fast jag vet inte om jag bryr mig särskilt mycket om vad mina gäster tycker. det är ju inte de som gifter sig. har också tänkt att "bryta av" det vita med ett skärp i midjan eller med typ schalar... fast iden med röd tyllkjol under var ju bra! får se vad vi hittar för typ av klänning, om det funkar att göra så. Mina tärnor vågar inte satsa på att beställa varsin kinaklänning, och vi har sagt att klänningarna inte ska kosta mer än 800 kr styck, så kinaklänning går tyvärr bort tror jag.Fast jag har beställt min klänning från kina och är supernöjd!
  • Lady o Lufsen

Helt okey med vita tärnklänningar

• Sommarpar

vi skall ha likadan bröllopsklänning, visst e den underbar!! tror det blir kanonfint med vita klänningar med ngt rött som bryter av.

Svar på tråden vita tärnklänningar ok?