Sockerbitar med hjärtan på?
Funderar på att göra sockerbitar och limma hjärtan på. Tänkte ta sådana där strösselhjärtan man kan köpa i affären, men hur löser de upp sig? Ngn som gjort på det sättet?
Funderar på att göra sockerbitar och limma hjärtan på. Tänkte ta sådana där strösselhjärtan man kan köpa i affären, men hur löser de upp sig? Ngn som gjort på det sättet?
Prova hemma först i eget kaffe :) Men toppen idé!!
Konstigabaralillajag: Jag har sådana hemma och kan prova om du vill!! Så behöver du inte inhandla en massa och prova själv, i fall det inte fungerar menar jag.
Åhh, det vore jättesnällt om du ville prova det!
Japp! Ska prova, återkommer snart!
Tack, snälla du!
Nu har jag provat! De smälter, men det tar tid. Tveksamt om de hinner smälta innan kaffet är urdrucket faktiskt. Men det kanske inte gör så mycket, jag tänker använda dom ändå! Om inte annat så blir ju gästerna påminda om kärleken när de tittar i koppen! Annars går de ju att använda som dekoration!
Jag använde rosa kristyr och ritade mina egna hjärtan på sockerbitarna. Blev jättebra =)
agtiwi: Tack för att du provade. Då vet jag hur de fungerar :)
gift09: Jo, man kan använda kristyr och göra egna men jag hade tänkt att slippa sitta med sådant ;P
jag har köpt sockerbitar med stora röda hjärtan på, samt gjort egna med lila o rosa hjärtan som jag satte fast med vit kristyr, smälter bra båda, har kollat
Vart köpte du de sockerbitarna?
Måste bara fråga: Ni tycker inte att det är lite overkill att sitta och pilla med något dylikt? Det känns lite som om många blivande fruar blir helt bananas när det vankas bröllop och ger sig själva på tok för mycket menlösa uppgifter.
Jag gjorde dessa, blev jättefina:
www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m2370939.html
Panzerfaust- jag förstår precis vad du menar men i stundens hetta vet man inte vad man håller på med, men nu i efterhand så undrar man vad man sysslade med egentligen =)