• konstigabaralillajag

Sockerbitar med hjärtan på?

Funderar på att göra sockerbitar och limma hjärtan på. Tänkte ta sådana där strösselhjärtan man kan köpa i affären, men hur löser de upp sig? Ngn som gjort på det sättet?

• Svar på tråden Sockerbitar med hjärtan på?
  • brud27juni

Prova hemma först i eget kaffe :) Men toppen idé!!

• agtiwi

Konstigabaralillajag: Jag har sådana hemma och kan prova om du vill!! Så behöver du inte inhandla en massa och prova själv, i fall det inte fungerar menar jag.

• konstigabaralillajag

Åhh, det vore jättesnällt om du ville prova det!

agtiwi skrev 2009-05-20 11:04:29 följande:
    Konstigabaralillajag: Jag har sådana hemma och kan prova om du vill!! Så behöver du inte inhandla en massa och prova själv, i fall det inte fungerar menar jag.
  • agtiwi

Japp! Ska prova, återkommer snart!

• konstigabaralillajag

Tack, snälla du!

agtiwi skrev 2009-05-20 11:15:47 följande:
    Japp! Ska prova, återkommer snart!
  • agtiwi

Nu har jag provat! De smälter, men det tar tid. Tveksamt om de hinner smälta innan kaffet är urdrucket faktiskt. Men det kanske inte gör så mycket, jag tänker använda dom ändå! Om inte annat så blir ju gästerna påminda om kärleken när de tittar i koppen! Annars går de ju att använda som dekoration!

• gift09

Jag använde rosa kristyr och ritade mina egna hjärtan på sockerbitarna. Blev jättebra =)

• konstigabaralillajag

agtiwi: Tack för att du provade. Då vet jag hur de fungerar :)

gift09: Jo, man kan använda kristyr och göra egna men jag hade tänkt att slippa sitta med sådant ;P

• mattiasmarie

jag har köpt sockerbitar med stora röda hjärtan på, samt gjort egna med lila o rosa hjärtan som jag satte fast med vit kristyr, smälter bra båda, har kollat

• JennyoPatrik

Vart köpte du de sockerbitarna?

mattiasmarie skrev 2009-05-20 14:07:46 följande:
    jag har köpt sockerbitar med stora röda hjärtan på, samt gjort egna med lila o rosa hjärtan som jag satte fast med vit kristyr, smälter bra båda, har kollat
  • Panzerfaust

Måste bara fråga: Ni tycker inte att det är lite overkill att sitta och pilla med något dylikt? Det känns lite som om många blivande fruar blir helt bananas när det vankas bröllop och ger sig själva på tok för mycket menlösa uppgifter.

Svar på tråden Sockerbitar med hjärtan på?