• 14e november

Kan man önska sig bidrag till bröllopsresan i present, om man redan bokat resan?

Vi hade tänkt åka på bröllopsresa några dagar efter bröllopet, gifter oss om ett halvår, så vi borde boka resan snart.

Vi hade tänkt önska oss bidrag till resan i bröllopspresent. Är det fräckt om resan redan är bokad?

• Svar på tråden Kan man önska sig bidrag till bröllopsresan i present, om man redan bokat resan?
  • SagansMamma

Det tycker jag inte.. Om ni önskar er pengar till själva resan eller till fickpengar tycker jag är vilket som :)

• missdrak

Det håller jag också med om dels så är den ju bara bokad hela är ju inte betald än om den nu är det så vet ju inte gästerna det

• Mangos

Vi har gjort det bokat resan redan o önskat oss bidrag i present. Den är ju som sagt inte betald än. Då vet de ju verkligen vad pengarna går till! sen kan de ju välja att ge någon present på plats istället om de vill. Kompisar till oss fick tex en utflykt på resmålet i present.

• Tindragull

Det gjorde vi!
    Den var både bokad och betald när vi gifte oss och vi önskade pengar till resan.

• lojeli

Håller med om att det inte känns så bra att önska sig pengar till ngt man redan köpt...Samma sak gäller oss.

Vi funderar på att uttrycka oss ngt i stil med att vi önskar oss ett "bidrag för att förgylla vår bröllopsresa som går till xxx" och så ska vi ha en resekoffert som spargris där folk kan stoppa pengar. På kofferten klistrar vi bilder på lyxiga paraplydrinkar, bassänger, snorkling och safari, typ.

Idén är alltså att vi redan kan ha köpt resan, men sen kostar allt kul man vill göra på plats också en massa pengar.

• Superälsklingen

vi har önskat oss bidrag till bröllopsresan fast vi redan bokat och betalt själva Vi har formuleragt oss så att vi önskar oss bidrag för att ytterligare förgylla vår bröllopsresa.

resan är ju så mycket mer än själva flyget och hotellet! man kan ju göra dagsutflykter och få massage och liknande saker! Så för oss känns det okej iaf. =)

• 14e november

Tusen tack alla för idéer och goda råd.

Bra idé att skriva något om att förgylla resan, utflykter på plats mm.

Det som känns konstigt är att vi "bara" åker på långweekend direkt efter bröllopet (troligen Rom), och en längre, senarelagd "bröllopsresa" ett halvår senare (då även barnen följer med).

• bridesilly

Ja det man men då i form av russelpengar kanske. Vi önskade oss pengar till resan och skrev ungefär såhär. Önskar oss i första hand pengar till bröllopsresan för att förgylla den och göra den riktigt speciell.

Det klart att man inte får pengar av alla, några vill köpa presenter och vi hade även saker på "önskelistan"

• Theresea

På ett bröllop vi var på så hade brudparet redan bokat bröllopsresa och önskade sig pengar till resan. MEN de önskade sig pengar inväxlade till resemålets valuta.

Det tycker jag var ett lite "finare" sätt att be om just pengar. Man "köpte" ju liksom något på ett sätt och att sedan lägga dessa exotiska pengar i fina kuvert och askar gjorde att det faktiskt kändes mer som en present än ett bidrag som pengar annars kan kännas som!

• bridesilly

oj glömde att skriva att vi önskade oss euro eftersom cypern har den valutan En del fick vi svenska pengar av men de flesta som gav pengar hade växlat in åt oss Men det var nästan tur att så många hade lagt ner tid på att köpa vanliga presenter också annars hade man inte fått öppna massa
    paket

• Fenixx

det kommer vi göra! vi kommer redan ha bokat våran resa och hoppas då få en liten hjälp på vägen då vi inte betalar allt på en gång och sen har fickpengar.

• emelieochlinus

Vi önskar oss "ekonomiska bidrag till vår smekmånad" som vi uttryckte det. Resan kommer dock vara bokad och betald i förväg eftersom vi åker 2 dagar efter bröllopet. Jag tycker det är helt okej alltså.

• 14e november

Tusen tack för alla idéer. Vi skriver nog något om att vi "önskar oss euro för att kunna förgylla vår smekmånad" (ska snygga till formuleringen). Fick alltså med flera av era idéer.

Vad skulle jag göra utan er:)

Svar på tråden Kan man önska sig bidrag till bröllopsresan i present, om man redan bokat resan?