Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

2+1

Inte min grej. Vare sig när jag var singel var det intressant -det dök mer än en gång upp på tapeten så att säga, men det har aldrig lockat mig. Än mindre nu då jag är sambo.

Min sambo säger att han tycker "det är mycket nog ändå" och att två killar och en tjej är otänkbart i hans huvud och två tjejer skulle ge prestationsångest big time. Han råkar dessutom höra till de som känner att sex är mellan oss två och att det räcker mer än väl.

Han säger att de som provat av hans kompisar inte tyckt att det blivit särskilt lyckat och att det mer är en fantasigrej och förmodligen oftast bättre där än på riktigt, de har varit besvikna alltså.

Själv har jag väninnor son gärna kört på tre, och de har nog gjort det både rätt spontant och mer planerat, och med etablerad partner och bara singlar. Vi har inte detaljdiskuterat den saken dock.

• passionsblomman

Jag undrar också lite apropå detta: ni som säger att er kille gärna skulle vilja, tar ni för givet att det är en tjej ytterligare som är grejen eller har han sagt det? är han lika öppen för en kille till i leken?
    Bara av nyfikenhet.

J D skrev 2009-05-21 17:13:28 följande:

Nej tack. Jag kan inte fatta poängen med det om man vill leva i ett monogamt förhållande vilket jag tycker att äktenskap symboliserar. Generellt sett bryr jag mig dock inte om vad andra männsikor gör.  Och jag tror att man ska akta sig för att tro att det är ngt som de flesta killar vill. Möjligen är det ngt som de flesta killar förväntas vilja p g a de twistade sexuella förföreställningar som finns.
Svar på tråden 2+1