• roslagsbruden

Vad ska jag ha för blommor?????

Jag hade tänkt att ha ett naturligt och lantligt tema på bröllopet då det kommer att vara på en hembygdsgård. Min pappa odlar solrosor så har tänkt att dekorera med det och hade även tänkt ha det som bas i brudbuketten.

Nu har jag dock köpt en brudklänning (Nixa 8521, www.nixa.se klänningar utan släp)som det är vita rosor på. Ska jag tänka om och matcha bukett med klänning och inte med dekoration eller ska jag köra som jag tänkt. Några råd?

• Svar på tråden Vad ska jag ha för blommor?????
  • kuliJuli

äsch, länken blev konstig. Kopiera och klistra in den i adressfältet ska rätt bild komma upp

• Hawaiiii

Vilken supersöt klänning! Kommer du ha rosa band i midjan eller någon annan färg?

Du kan ju alltid ha vita rosor som bas, och några mindre gula blommor och någon enstaka solrosor i buketten.

Sen måste ju inte allting vara supermatchat. Rosorna i klänningen kan ju gå igen i något annat, frisyren tex.

www.weddingsonline.ie/discussion/viewtopic.php&sid=718fa1a71fdf628bfe78e4dbfe86e062

Om du bläddrar ner en bit ser du en bukett som har gula och vita rosor, och enstaka solrosor. Jättefin tycker jag.

• passionsblomman

Solrosor ihop med vita rosor och kanske blå Veronica eller riddarsporrar är jättevackert. Det blir väldigt mycket sommar över en sådan kombination. Daggkåpa eller fotängräs som limegrönt inslag lyfter ytterligare. Även Björnbär är underbart ihop med dessa blommor och ger ännu mer "på landet och ute i naturen-känsla" Åh! Jag kan se den framför mig i mitt huvud...fiiiin!

• kuliJuli

Jag flikar nog in en "studenten"-varning för vit-gul-blå buketter... Men det är min smak såklart!

passionsblomman skrev 2009-05-21 13:45:05 följande:
    Solrosor ihop med vita rosor och kanske blå Veronica eller riddarsporrar är jättevackert. Det blir väldigt mycket sommar över en sådan kombination. Daggkåpa eller fotängräs som limegrönt inslag lyfter ytterligare. Även Björnbär är underbart ihop med dessa blommor och ger ännu mer "på landet och ute i naturen-känsla" Åh! Jag kan se den framför mig i mitt huvud...fiiiin!
  • passionsblomman

Inte den här varianten. Hade det varit gula rosor så kanske, men inte med björnbär och lime i.

Studenten är för övrigt bara blå/gul och det är så TRIST att Svenska folket är så fega på attkombinera de fina färgerna anars, när de är fina jämt.

kuliJuli skrev 2009-05-21 13:51:42 följande:
    Jag flikar nog in en "studenten"-varning för vit-gul-blå buketter... Men det är min smak såklart!
  • roslagsbruden

Tack så jättemycket för tipsen! Det var ju jättefina bilder! Blir nog någon typ av kombination... Och ja, visst är klänningen fin! Det ingick ett vitt band, tror att jag ska behålla det och satsa på färger i buketten istället även om det rosa bandet är väldigt fint på bilden.

• Sonja68

jag säger bara: vilken fin klänning och solrosor = underbart!

• Hawaiiii

Det kommer bli jättefint med vitt band i midjan!

Svar på tråden Vad ska jag ha för blommor?????