• FruNonis

En "klämmig" inbjudan med rim! Kan du hjälpa mig?

Hej!
    Vi gifter oss om två veckor och skall vigas på ett slott. Det blir ett litet familjärt bröllop. Då det är en weekend (de får stå för detta själva då de frågade om de fick följa med) så vet vi redan vilka som kommer men nu skulle jag ändå vilja skicka ut ngt kul till dem med lite info om slottet samt hur helgen kommer se ut.

Vill ha ngn rolig slogan eller vad man skall kalla det med ord som: man, fru, slott, äntligen dags ;), 6 juni,
    med mera.

Det här var inte lätt va?! :)
    Jag har suttit en del själv men har nu fastnat. Vill ni kanske hjälpa mig? Vore super tacksam.

/Frida

• Svar på tråden En "klämmig" inbjudan med rim! Kan du hjälpa mig?
  • källnatös

En weekend med oss ni ska tillbringa.
    När vi XXX & XXX ska byta "ringa"
    Bröllopet äger rum på XXX slott.
    & vi vill att det ska bli riktigt flott!
    Här kommer ngr saker som kan vara bra att veta.
    Så ni inte på Google behöver leta!
    6 Juni vi blir fru & man.
    Och vår dröm blir sann.

XXX&XXX

Här har jag skrivit ngr rader, hoppas att det kan vara lite till hjälp. Är trött o inte så jädra duktig på det!

• FruNonis

Källnatös, du är strålande duktig.
    Tusen tack för din hjälp!!

Trevlig helg!

Mvh Frida

• Aleta

Något gammalt, något nytt, något lånat, något blått
    allting finns på xxxx slott.
    Den 6:e juni är det då äntligen dags,
    tänk att vi blir man och fru strax!

------
    Mer än så kan jag inte skriva utan att veta fler detaljer. Inboxa mig detaljer om du vill att jag ska rimma mer.

• lillefrejennr1

Hej!

Aleta, du verkar ju vara en hejare på att rimma.
    Jag och min sambo ska gifta oss nere vid havet den 8 aug. Grejen är den att vi ska ha hemmafest efteråt och hade tänkt bjuda in våra kompisar på "sommarfest" och ha själva vigseln som lite överaskning. Men på nåt sätt vill vi få fram att vi ändå ska gifta oss utan att avslöja det helt, eftersom vi ändå vill att folk som reser långt ändå ska komma.
    Vi kommer bjuda på fest, buffé, musik och dans.

Luddigt kanske men har du nåt förslag på vad man kan skriva?

• Aleta

Stranden smeks av hav och vind
    xxx smeker xxxs kind.
    Det blir sommarfest och romantik
    med mat och dans till skön musik.

Den 8:e augusti klockan xx:xx önskar vi att du/ni kommer till oss på xxxgatan och firar.
    Osa senast den xx/xx.

Kram
    xxx och xxx

lillefrejennr1 skrev 2009-05-27 19:19:57 följande:
    Hej!Aleta, du verkar ju vara en hejare på att rimma.Jag och min sambo ska gifta oss nere vid havet den 8 aug. Grejen är den att vi ska ha hemmafest efteråt och hade tänkt bjuda in våra kompisar på "sommarfest" och ha själva vigseln som lite överaskning. Men på nåt sätt vill vi få fram att vi ändå ska gifta oss utan att avslöja det helt, eftersom vi ändå vill att folk som reser långt ändå ska komma. Vi kommer bjuda på fest, buffé, musik och dans.Luddigt kanske men har du nåt förslag på vad man kan skriva?
  • lillefrejennr1

Det var ju lysande!!! Tack, tack snälla Aleta! Kram

• Aleta

Kul att kunna vara till hjälp.

lillefrejennr1 skrev 2009-05-30 18:35:58 följande:
    Det var ju lysande!!! Tack, tack snälla Aleta! Kram
  • baralillajag

Äntligen fick jag lite hopp i att kunna skriva en bra inbjudan. Aleta och Källnatös ni är toppen! Kanske kan ni hjälpa mig? Även svar från andra mottas med glädje. Jag och min Sambo ska fira 25+30 (55) års dag med en fest. Men med den lilla överraskningen att vi ska gifta oss. Vi täkte ha lite mexikanskttema. Snälla hjälp mig vad jag kan skriva i inbjudan. festen äger rum den 26/9

Tackar på förhand
    Lina!

Svar på tråden En "klämmig" inbjudan med rim! Kan du hjälpa mig?