• piggelinbride

Bröllopsbubblor som stavar

Vi funderar på att ha bröllopsbubblor på vårt bröllop och jag har fastnat lite för de stavar som finns att köpa. Såå fina!
    Dock verkar de flesta här på BT köpa de mer klassiska bubblorna i vita burkar och med olika lock (hjärtan, brupar, tårta etc.), därför undrar jag nu om det är något negativt med stavarna.

Nån som vet??

• Svar på tråden Bröllopsbubblor som stavar
  • MV85

Jag vet inte, men säger som du... Har oxå fastnat för stavarna, mest för att jag tycker att alla dessa små plastbrudpar, plasttårtor osv är så fult...

• piggelinbride

Ja jag gillar stavarna. De känns stilrena, enkla och snygga. Men frågan är om det är svårare att öppna dem å kanske svårare att blåsa bubblor, för jag tror att staven är lite smalare?!

• MV85

Tror faktiskt det är ungefär samma...
    Man kan ju sätta ett färgat band i stavarna så kan man hålla i det när man ska öppna den o på så sätt få lite mer styrka än bara i fingertopparna.

• Taha

Har åxå fastnat för stavarana. Var har ni hittat dem? Jag har bara hittat hos Calligraphen.

• Cisslan

Vi tänkte också köpa stavarna, de är finast!

• MV85

Taha: Finns på bröllopsbubblor oxå =)

• Taha

Ni som har köpt redan, var ni nöjda med bubblorna från er leverantör?

• b2b09

Jag har köpt mina stavar från myheart.se
    Har inte använt dem ännu, men jag tror att det kommer bli sååå fint.

• Housefrun

köpte stavarna från Calligraphen! Fick hem de här om dagen och det var inga konstigheter, precis som vanliga bubblor. Knöt sidenband som rosetter i korken på dem!

• Taha

Det jag menar är om de:
    - lämnar fläckar
    - är svåra att blåsa (har hört av vissa på BT)

• Housefrun

tror inte de lämnar fläckar och de var jättelätta att blåsa! Blev riktigt fina små bubblor!

• b2b09

Jag vet ju ännu inte om de lämnar fläckar men de "ska" ju inte göra det i alla fall.

• Sååå lurade

Vi hade dessa stavar från bröllopsbubblor.se och de lämnar INTE fläckar, men de är lite svåra att blåsa, man kan inte blåsa så häftigt för då blir det inget utan man får blåsa mjukt. Sen blir de ganska löddriga i staven när man doppat de många gånger. Men vi hade de på vårat bröllop och det var massor av fina bubblor när gästerna blåste så de flesta kom nog på knepet ganska fort. Så jag törs säga att de funkar bra ändå. Har ingen erfarenhet av de i vita flaskor med de är betydligt fulare än de stilrena stavarna...

• b2b09

Sååå lurade skrev 2009-05-23 21:26:39 följande:

Vi hade dessa stavar från bröllopsbubblor.se och de lämnar INTE fläckar, men de är lite svåra att blåsa, man kan inte blåsa så häftigt för då blir det inget utan man får blåsa mjukt. Sen blir de ganska löddriga i staven när man doppat de många gånger. Men vi hade de på vårat bröllop och det var massor av fina bubblor när gästerna blåste så de flesta kom nog på knepet ganska fort. Så jag törs säga att de funkar bra ändå. Har ingen erfarenhet av de i vita flaskor med de är betydligt fulare än de stilrena stavarna...
    Jag tror att det är samma som de jag menar, så det känns tryggt att höra!
  • piggelinbride

Va skönt att få höra era kommentarer och erfarenheter kring dessa bubbelstavar. Verkar ju som att det skulle funka, inga fläckar, inte så svårt att blåsa och inte ömtåliga (har varit lite orolig för det för de ser lite skörare ut). Skummigt och lite kladdigt blir det väl i alla behållare efter ett tag.

Bubblorna finns som sagt att köpa på flertalet ställen som många nämnt här. Antar att det inte är så stor skillnad på vart man köper dem.

• andersf

Jag tycker att burkarna med brudpar på är väldigt fina. Vi hade dem på brorsans bröllop och det blev mycket lyckat. (Dock köpte jag lite för många lådor, som jag nu inte vet hur jag ska bli av med. Någon som är intresserad?)

Vi hade även några speciella flaskor. T.ex. fick prästen ett vitt kors fyllt med såpbubblevätska, en annan fick en flaska i form av en fågel och en tredje i form av en champagneflaska. Det var jättekul! :)

Svar på tråden Bröllopsbubblor som stavar