• robinsmamma

Hur går man på väg fram till prästen??

Vi ska gifta oss utomlands på något mysigt ställe tex på stranden. Nu börjar jag fundera på hur man ska gå när man går fram till prästen? Vanligt men sakta eller går man alltid ett och sen ihop? Vi ska gå fram tillsammans? Så mannen får ju gå likadant som mig! Vad tycker ni??

• Svar på tråden Hur går man på väg fram till prästen??
  • Sonja68

Ett och ihop det är väl i amerikanska filmer man går så?
    Vi gick precis som vanligt, men sakta. Jag i armkrok med honom. Så går vi ofta annars också; han erbjuder mig sin arm och jag hakar på, ha-ha!

• MulleNuh

Gå in med krabbgång. Det blir fint!

• Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-05-22 14:31:09 följande:
    Gå in med krabbgång. Det blir fint!
  • passionsblomman

Knäppmulle!

Jag tycker nästan alltid att brudparet går alldeles för fort. De riktigt rusar fram ibland!

men ett och ihop, det ser rätt fånigt ut om jag ska säga vad jag tycker.

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-05-22 14:45:31 följande:
    Knäppmulle! Jag tycker nästan alltid att brudparet går alldeles för fort. De riktigt rusar fram ibland! men ett och ihop, det ser rätt fånigt ut om jag ska säga vad jag tycker.
    Ja, jag tycker också det ser rent ut sagt TÖNTIGT ut.
    Nä, kör den naturliga stilen, det blir så bra så. Särskilt om ni ska vara på en strand... Åh, så romantiskt!
  • MV85
    passionsblomman skrev 2009-05-22 14:45:31 följande:
    Knäppmulle! Jag tycker nästan alltid att brudparet går alldeles för fort. De riktigt rusar fram ibland! men ett och ihop, det ser rätt fånigt ut om jag ska säga vad jag tycker.
    Ett o ihop är ju till för att man inte ska KUNNA gå fort, utan att mer eller mindre snubbla över sig själv O så att det ser grymt löjligt ut att försöka snabba sig igenom det... hehe
  • Red Scarlet

Ett och ihop känns lite luciatåg.. eller jag vet inte, det känns inte naturligt som ni nämnt innan. Jag tycker också att man kan gå lugnt men 'vanligt'.

Vår präst visade oss ett annat förslag, att mannen kunde erbjuda kvinnan handen, alltså med handflatan upp typ i midjehöjd och kvinnan la sin hand ovanpå mannens, ville man ha det ännu högtidligare hade han handen högre upp. Jag tyckte att det såg fint ut, lite luftigt och då behöver han inte gå alldeles för nära mig heller (jag har en så stor kjol att den kan putta omkull honom ifall han försöker gå armkrok )

• thildamy

vaddå ? vanligt ?
    vi hade tänkt oss hand ihand i vanlig " handhållning"
    att gå BARA brevid känns skumt för min gubbe han är sååå nervös vid tillställningar i kyrkan..

handen högre upp känns ju fånigt!? eller?

• MulleNuh

vi ska ha händerna rätt högt upp sa prästen.. I dont know why!!

thildamy skrev 2009-05-22 15:31:32 följande:
    vaddå ? vanligt ? vi hade tänkt oss hand ihand i vanlig " handhållning" att gå BARA brevid känns skumt för min gubbe han är sååå nervös vid tillställningar i kyrkan..handen högre upp känns ju fånigt!? eller?
  • allehanda

Har bara sett Lucior som går ett och sedan ihop, högst fjantigt på ett bröllop. Gå sakta så att folk kan se er!

• thildamy

Var idag till kyrkan och hade vårt vigselsamtal..
    och fick övningsgå med våra små näbbar.
    Och prästen sa att vi kunde hålla handen som vanligt när vi går in så jag är då super nöjd!!!!!!

• Imma

Vår präst tycker att vi ska gå in hand-i-hand precis som vi brukar. Det känns bra, så det kör vi på! Får väl försöka gå in så långsamt som möjligt. Gissar att det känns mycket långsammare för brudparet än det uppfattas av församlingen.

Svar på tråden Hur går man på väg fram till prästen??