• KW 2010

budgetpanik

Någon som har bra förslag på hur man undviker panik, allting kostar så mycket, jag vill ju bara att vår bröllopsfest ska var underbart trevlig... Känns som att pengarna inte räcker till :(

• Svar på tråden budgetpanik
  • MysanX

Bestäm var ni vill lägga pengarna på och focusera på det. Är det festen, kläderna, bröllopsresa eller någonting annat.
    Ha buffé och gör dekorationer själv. Fråga bland nära och kära om dom kan hjälpa till.

• passionsblomman

Vad ingår i din värld i begreppet"underbart trevlig"?

Du måste börja med att bena ut det, för det är där dina kostnadsposter ligger.

Sedan kommer du antagligen att få fejsa verkligheten i relation till den drömmen och sätta en maxbudgetoch utifrån det påbörja operation "kompromisser och lösningar"

När jag skriver du och dig, menar jag naturigtvis i lika hög grad den du tänker gifta dig och ha den underbart trevliga festen med!

• didis

Vad krävs för en underbart trevlig fest? Många gäster? Levande musik? Fina omgivningar? Att folk kan sova över i närheten till rimligt pris?

Skall jag var ärlig har de flesta fester jag varit på varit underbart trevliga och det alldeles oavsett budget!

• KW 2010

Tack didis, jag instämmer att de fester jag varit på varit trevliga, jag får bara lite panik när man kollar runt... ska bena i det, ta reda på så många utgifter som möjligt och sen priotera.

Svar på tråden budgetpanik