• Linaaa

Utomhus vigsel rent praktiskt?

Jag har funderingar på en vigsel i utomhus miljö. Men har nu insett att det säkert blir svårigheter med det praktiska... Tex musik och sånger under själva vigseln samt in och ut marshen. Ni som ska ha en utomhus vigsel hur har ni gjort? Har ni dragit ut högtalarsystem, eller hur löser man det. I detta fall så finns det inte några direkta urtag i närheten. Lite tips och råd vore bra i denna fråga:)

• Svar på tråden Utomhus vigsel rent praktiskt?
  • Jiel o Deps

Vi ska inte ha någon musik. Inte heller någon in och ut marsch. Vi ska helt enkelt samlas och sedan läses det dikter i stället för att någon sjunger.

Annars kan man ju ha levande musik i stället. Ni kan ha en lång matta i mitten av allt folk som du/ni kan marschera på.

• tekla girl

Vi kommer gifta oss ute och har införskaffat en ipodhögtalare på batteri som kommer spela musiken vi vill ha under vigseln.

• Linaaa

Tack för råden! Har nu hittat en jätte mysig liten kyrka så det kanske blir kyrkvigsel ändå:(

• Iluna

vad har ni för musik då?+ vem håller i att fixa med att sätta på och sånt??
    tekla girl skrev 2009-05-24 22:29:35 följande:

Vi kommer gifta oss ute och har införskaffat en ipodhögtalare på batteri som kommer spela musiken vi vill ha under vigseln.
  • Tx2

Vi hade ljudanläggning, fanns el i närheten av vår vigselplats. Först spelade vi musik från dator, även ingångslåten spelades så. Sedan så hade vi mikrofon för vår solist som även vf och vår diktläsare utnyttjade. Behövdes då det blåste lite och det hade nog varit svårt för alla gästerna att höra.

Det var min svärfar som hjälpte till med anläggningen, tror även att gitarristen hjälpte till lite. Sedan avr en av tärnorna ansvarig/värdinna för vigseln och hade koll på allt. Hon gjorde ett grymt ba jobb.

• tekla girl

Min M2B:s bror kommer att sköta musiken och starta den vid rätt tillfällen.

Vi gifter oss på Yasuragi Hasseludden så vi kommer ha asiatiskt musik under in och utgång.

Svar på tråden Utomhus vigsel rent praktiskt?