• SaxKakan

Naturbukett i september/oktober

Någon som har tips på vad man kan plocka för blommor i skogen/naturen i slutet av september?

• Svar på tråden Naturbukett i september/oktober
  • SaxKakan

Ok, blommor kanske är svårt med andra ord... Bär och frukt verkar lättare, men verkar svårt att göra bukett av? Dahlior är fina, men jag skulle så gärna vilja plocka min bukett själv... :) (kanske är lite optimistiskt)

• passionsblomman

Ja, lite optimistiskt är det den årstiden.
    Om någon i din närhet har trädgård kan det ju finnas en del där bland det senblommande, men det är ju högst olika i olika trädgårdar.

SaxKakan skrev 2009-05-25 16:42:48 följande:
    Ok, blommor kanske är svårt med andra ord... Bär och frukt verkar lättare, men verkar svårt att göra bukett av? Dahlior är fina, men jag skulle så gärna vilja plocka min bukett själv... :) (kanske är lite optimistiskt)
  • 20th century fox

jag tror inte heller du kan hitta så mycket blommor men det finns annat fint du kan plocka från naturen och använda att göra ett rede av eller sätta i som dekoration bland lite köpta blommor...t.ex. kottar, kastanjer, näver, kvistar, mossa, blåbärsris. Sen är det ju fint med alla färgade löv på hösten - det kanske du kan plocka och använda på något sätt.

• SaxKakan

Ja, mossa och blåbärsris låter ju fint!

Svar på tråden Naturbukett i september/oktober