• Mia 77

Systern eller bästa vännen som tärna?

Vem skulle ni valt? Vill inte ha båda två

• Svar på tråden Systern eller bästa vännen som tärna?
  • Milla84

Jag har valt bästa kompisen.

• ToastmasterMarie

Det beror på vilken relation du har till din syster tycker jag.

Har du en bra relation och umgås mycket med din syster så hade jag nog valt henne men om det inte är så hade jag valt vännen. det är viktigt att det är en person som du vill ha med dig hela dagen och du kan känna stöd från.

Jag har ingen syster men kommer välja min m2bs lilla syster då jag har svårt att välja en av mina vänner då vi är fem tajta tjejer som umgås jämt.

• novemberbrud2009

Systern :) Det har jag. En syster kommer alltid vara en del av en oavsett vad som händer :)

• novemberbrud2009

Utifall det är en syster som du har en jättebra relation till, min är nästan min bästa vän :)

• passionsblomman

Vem av dem har störst lugnande inverkan på dig när du är skitnervös? vem ser du därframme vid din sida om du blundar?

• Krystal

Har inte så mycket val...då jag inte har någon bästis så blir det att jag får ta syrran....

• MV85

Den som står dig närmast. "Blod är tjockare än vatten" är inte alltid riktlinjen dock..

För min del blev det en vän, då min syster är lite för dömande och lite för perfektionistiskt lagd för min smak.
    Vi kommer inte direkt överens i några frågor över huvud taget och umgås nästan bara när någon fyller år eller andra högtider.
    Min vän jag valde står mig nära som en syster, fast hon inte är det. Hon bor längre bort än syrran, o vi träffas ändå oftare...

• NewLife

Min bästa vän är min närmsta tärna, sen är mina två äldre systrar tärnor och dom två mindre brudnäbbar. Så jag får ha alla med mig!!

• Fenixx

ja du ska försöka se dig framför dig vem du vill ha brevid dig när du är nervös och ska hjälpa dig på morgonen osv.

jag har inga syskon, men flera nära vänner. men vi ville bara ha en tärna och bestman. så jag valde den väninnan jag känt längst och som jag vet kommer vara ett bra stöd.

• Plummis83

Jag valde bästa tjejkompisen då jag vet vad min syster tycker om sånt här med bröllop! Hon hade säkert ställt upp om jag frågat men jag vet att hon är glad som inte behöver det!
    Hon är iaf glad för min skull och har lite roligt åt mig med mina bröllopsplaneringar men hon själv kommer nog aldrig gifta sig! Kanske ändrar sig efter mitt bröllop!

Tycker du ska välja den som står dig närmast och som gärna ställer upp med glädje!

• miamedknuff

Hmm..jag har valt båda två som mina tärnor...

• J D

Jag valde mina syskon. Även om vi inte träffas så ofta så vet jag att de alltid kommer att finnas där. Vänner kan man tyvärr mista på ett annat sätt även om man tror att det aldrig kommer att bli så. Jag skulle inte vilja tänka på det när jag tittar på mina bröllopskort.

Men det är ju verkligen indiviudellt vad man har för relation till vän resp. syster så hur du ska göra kan bara du svara på.

• Lady o Lufsen

Just för att slippa detta dilemma så valde vi våra tonårstjejer till tärnor.

Men OM jag nu skulle ha varit tvungen att välja mellan bästa vännen och syster så hade jag tveklöst valt min syster!

• Leilani

Jag har både syster och bästa vännen som tärna. Jag har dock mer än en syster men då jag inte har någon bra relation med mina andra systrar så var det inte aktuellt. Men jag tycker du ska välja den som står dig närmast oavsett om det är ditt syskon eller ej.

• Moirie

Jag har valt min syster. Hon är en god vän och den jag står närmast i familjen.

• Tristan79

Jag har nog precis bestämt mig och det kommer bli min blivandes lillasyster (är ett år yngre än mig) då jag har enormt stort förtroende för henne!

Svar på tråden Systern eller bästa vännen som tärna?