• Mia 77

Vem friade och hur gick det till?

Bara nyfiken på hur just ditt frieri gick till och vem utav er som friade?

• Svar på tråden Vem friade och hur gick det till?
  • W2B Blom

Det var min sambo som friade och han friade när vi var i Paris!!

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • novemberbrud2009

Icke traditionellt.

(vi satt vi datorn...)
    Jag: Älskling, ska vi gifta oss?
    Han: Vill du det?
    Jag: Ja.
    Han: Då gör vi väl det.
    Jag: Vill du det?
    Han: Ja.
    Jag: Vilket datum?
    Han: Vilket vill du?
    Jag: (tittar i kalendern) xx nov, blir det bra?
    Han: Ja.
    Jag: Så vi ska gifta oss alltså?
    Han: JA!

• FiaLottaoälsklingen

hm, inte så romatiskt här heller, vi låg i sängen och tittade på tv och mannen frågade vill du gifta dig nästa år och ja sa JA

så var det och 3/7 2010 är det dags!

• Hubba

På våran 7-årsdag var vi iväg på myshelg på vandrarhem när min m2b gick ner på knä och friade... han hade till och med frågat pappa om lov innan vi åkte... (så dags att fråga om lov nu när vi har 2 barn... hihi... )

• Birana

Hahahah, vad kul lite så var det för oss med fast vi var inte vi datorn.
    Men innan dess var vi på semester och där fanns det ett önsketräd (jag önskade förrstås) och han kommenterade att jag säkert önskade att vi skulle gifta oss. Så egentligen vågade han aldrig fria, inte hans stil heller men vi kom överens tillsammans efteråt.

novemberbrud2009 skrev 2009-05-25 22:23:59 följande:
    Icke traditionellt.(vi satt vi datorn...)Jag: Älskling, ska vi gifta oss?Han: Vill du det?Jag: Ja.Han: Då gör vi väl det.Jag: Vill du det?Han: Ja.Jag: Vilket datum?Han: Vilket vill du?Jag: (tittar i kalendern) xx nov, blir det bra?Han: Ja.Jag: Så vi ska gifta oss alltså?Han: JA!
  • MV85

Den 11 januari 2008 (en fredag) hade jag precis gjort första veckan på mitt (då) nya jobb. Efter jobbet hade vi bestämt att mötas upp på banken för att jag skulle byta till samma bank som honom.
    Vi fick gjort allt det, och sedan tyckte han att vi skulle gå o äta på restaurangen vi åt vår första lunch på.
    Kommer ihåg att vi åt trerätters, något jag reagerade på för det var mycket ovanligt för oss på den tiden, och att han beställde in en flaska vin till maten (dricker väldigt sällan vin till maten) men tänkte inte så mycket mer på det. Tänkte att vi hade mitt nya jobb att fira bara.
    Efter att vi ätit klart tog vi en promenad runt i stan (oxå det konstigt för att vara han då han är dålig på att strosa) o kollade lite mäklares fönster o sådär...
    Till sist hamnade vi på något sätt vid torget och statyn där (mitt på verkligen).. Han började som vanligt dansa med mig, pussa på mig, höll ett "tal" som jag inte kommer ihåg ett ord av o var allmänt övergullig.
    Helt plötsligt släppte han mig, stoppade in handen i bröstfickan på rocken (11 januari o kallt) o drog fram en ask som han öppnade samtidigt som han gick ner på knä och frågade "Will you marry me?" medan kyrkklockorna slog (20.00)

Efteråt kunde jag se hur perfekt stället var valt.. Det satt fortfarande julbelysning i alla träden runt torget, det var lagom mörkt o bara vi två där (förutom en liten bit bort där några på väg till krogen såg alltsammans upptäckte vi sen )

Efter det strosade vi runt ett tag till, m2b (vägrar använda hans namn på nätet) "tvingade" mig att ta en bild på våra hände o skicka till mamma, o då gick den bilden till resten av familjen och några av de närmsta vännerna oxå.... Vi stötte på lite kompisar till m2b o berättade att vi förlovat oss precis o hade en underbar kväll.
    Sen gick vi o köpte absurda mängder lösgodis o hyrde 3 filmer (kommer inte ihåg vilka), tog bussen hem...
    Sen får jag pinsamt nog erkänna att jag slocknade på sängen med kläderna på när jag bara la mig ner för att vila 5 minuter medan han var på toa...
    Vaknade inte förrän nästa morgon, han förlät mig dock o vi mös hela helgen med film o godis o varandra

O nej, det är inte klyschigt för oss att han friade på engelska, då vi pratar engelska med varandra dagligen

• Twixiee

Vi satt i soffan, i mjukiskläderna efter en lång julafton hos våra nära och kära.
    Han frågade, jag fattade först inte.. Tänkte mer "Vad säger du karl?!" Detta var ingenting vi hade pratat om, han hade börjat kalla mig för "min fru" då han pratade med andra, men det var ingenting jag tänkte på på det sättet..
    Jag svarade, såklart JA! men om jag ska vara ärlig så tog det säkert 14 dagar innan jag fattade vad som skulle ske. Så vi hade lite mindre än 6 månader på oss att planera och genomföra och idag är det bara 24 dagar kvar

• grisbjörnen

Min älskling friade på alla hjärtans dag i slottskogen under en stjärnklar himmel. Vi har varit förlovade sen 2006 men nu friade han genom att gå ner på knä. Jag var dock på väg att paja allt när jag bara tänkte på bussen å att titta på alla stjärnorna. Han fick sådär lite strategiskt säga att: nu går vi tillbaka till oss. Han hade hållit på detta i ett antal veckor och jag hade inte märkt något alls (lite av en kontrollfreak annars ;)).

• MissTiny

Jag och min sambo skulle gå och lägga oss. Jag hade redan klätt av mig och skulle hoppa i säng när han kom in i sovrummet. Han kom med nån dum kommentar om att det låg kläder överallt och vi behövde tvätta. Jag blev smått irriterad av påpekandet och ignorerade honom och försökte gå förbi honom, när han tog fram en ask ur fickan och sa: "Du är ingen bra tvätterska.. Vill du bli min fru istället?" Jaaa..

• Hjartafró

Min sambo friade i parken vid slott Charlottenburg i Berlin när vi var där i april. Jag anade ingenting alls, sa såklart JA. :)

Svar på tråden Vem friade och hur gick det till?