Dublin - Hotell? Aktiviteter? Tips i massor önskas!
Det blir antagligen en helgresa i höst.
Vad får man inte missa om man åker till Dublin en weekend?
Och var bor man bäst och mysigast?
Alla tips av alla slag är välkomna!
Det blir antagligen en helgresa i höst.
Vad får man inte missa om man åker till Dublin en weekend?
Och var bor man bäst och mysigast?
Alla tips av alla slag är välkomna!
Puffar upp denna lite.
hej.
har varit i dublin på språkresa och gillar man parker kan man gå till stevens green, en väldigt mysig park. gillar man o shoppa ska man gå till stevens greens shopping center, mkt butiker. gillar man glass, som jag gör, finns det god glass där inne. när du hittat stevens green kan du gå gatan ner och se levande statyer, iaf när jag var där fanns det sådana.
du kan även gå förbi trinity college och över bron kan du hitta så kan man se guiness fabriken sedan förbi där och hitta lite affärer. på bron iaf den ena brukar de måla fina bilder på golvet, väldigt fina att se på. du kan gå mot o connell street. där har du även ett hotell, tre stjärnigt om jag inte missminner mig central dublin hotell. på o connell street kan man hitta lite shoping affärer o sovenirer även se personer som spelar på irländska instrument. gjorde detta när jag var där, vet inte om de gör det på hösten. var där på sommaren.
det finns även slott man kan gå och kolla på. väldigt fina innuti. kommer tyvärr inte ihåg vad de heter.
du kan även gå in i den äldsta baren, temple bar och dricka en öl
finns en butik med lite sexiga kläder o annat roligt kan man gå på, tror detta var på o conell street, den centrala gatan.
man kan även under sommaren åka häst och vagn runt i dublin, vet inte hur lång denna tripp är tyvärr. men vet att det går på sommaren.
har du några frågor kan du höra av dig så kan jag försöka svara.
hoppas att du får det roligt i dublin, verkligen en stad värd att besöka. många statyer där finns det historia bakom och låtar.
Tack!
Nu fick jag lite idéer.
En väldigt fin park och ett slott som ligger lite utanför dublin(bara att ta pendeltåget) är Malahide castle! Mycket fint!
Pendeltåget var en bra idé!
Slott och pubar, musik och statyer.
Några bra hotell som ni rekommenderar?
ÅÅHHHHH....Jag är i Dublin varje vår, -på shopping resa med min bästis.
Det är grymt bra shopping där. Tex Ilac, Jervis, Penneys, Debenhams.
Boende beror ju på i vilken prisklass. Gå in på bokahotell.se, där kan man boka bra hotell till bra priser.
Maten är ju typisk pub mat så förbered dig på pommes, pommes och pommes Men du kan alltid gå på Hard Rock Café.
Haha, OK!
Ska hålla mig ifrån pommes innan så att jag längtar.
Guinnies museet är ett måste, Härlig pub högst upp där man blir "bjuden" på en öl, eller bjuden och bjuden det ingår i alla fall i entrepriset. Sedan bara gå och strosa i stan mysiga pubar, cafeer. Shoppingen är helt Ok.
För man mycket öl där?
En pubrunda hade vi definitivt tänkt klämma in.
Öl? Dublin är ölets hemstad. Det finns nog fler pubar per capita än på de flesta ställen. Besök Guinessbryggeriet.
Jag var där förra vecka o bodde på ett underbart hotell- the Westbury
The Westbury, ligger det centralt?
Jag fick ett tips på Brooks Hotel som skulle vara väldigt centralt, någon som känner till det?
Jag tycker att the temple bar hotel är jättebra. Dessutom ligger det (som man kan ana på namnet ) mitt i området Temple Bar (mitt i centrala Dublin) vilket är bra om man bara är där några dagar!
Aha, det ska jag kolla upp!
Yesh I do skrev 2009-05-28 08:51:23 följande:
Oj, det är många som skriver att det är omöjligt att få sova på Temple Bar hotel pga allt oväsen från festande människor utanför.
Märkte inte vi alls nåt av. Vi bodde där i november och var supernöjda. Fast har flera reagerat på det så kanske det är vi som inte är så observanta =)
Eller det kanske beror på när man är där. November kan ju vara lugnare än t ex juli. Det är det ju här i Sverige i alla fall. Brrrr-uteserveringar i november.
Yesh I do skrev 2009-05-28 09:28:57 följande:
Ja Dublin bjuder ju inte heller på nån tropisk hetta i november direkt så uteserveringarna slipper ni nog! Jag tyckte det var ett supertrevligt hotell - men blir tveksam till att rekommendera det efter vad du hade läst om omgivningarna!
Hur som helst, var ni än bor så missa inte temple bar området. Massor med mysiga pubar! Plus lite roliga secondhand affärer om man nu gillar sånt!
Åh! Jag vill också åka till Dublin! Irland är fantastiskt!!