• 090208

HJALP med present till oss!!!

Jag och min man gifte oss forra aret utomlands och tankte ha brollopsfest den sommaren. Som tyvarr blev installd...
    Hade da tankt onska oss pengar till brollopsresan, men nu har vi ju varit ivag.

Sa nu vet vi inte vad vi ska onska oss! Vi bor ju utomlands och kan inte ta med oss en massa grejer hit.

Vi planerar att flytta till Sverige om ett par ar...

VAD behover vi? Eller ska man lata bli att onska sig nat..? Man maste ju faktiskt inte fa nat...

• Svar på tråden HJALP med present till oss!!!
  • Imma

Kanske gästerna som önskar lämna present kan sätta in pengar till något välgörande ändamål istället?

Personligen är jag lite allergisk mot pengaönskemål, men om det inte är några konstigheter i era familjer är det ju ett fiffigt alternativ.

• pandis81

Eller så kanske ni kan öppna ett konto där dom kan sätta in pengar, som ni kan spara till en flytt hem till sverige, när vi flyttade hem så märkte vi att det kostade en hel del pengar.
    Och då är det ju ändå något som ni har användning för..

Eller om ni behöver köpa till lite möbler när ni flyttar hem.
    Annars så kan man ju önska sig upplevelser eller behandlingar som ni kan göra tillsammans.

Det tar ju inte så stor plats

• 090208

Gillar inte heller att be om pengar, till brollopsresa ar en sak, eller en slant till inredning om man t.ex kopt hus. Men vi behover ju inte pengarna till nat sarskilt... Sa da kanns det lite dumt...

• 090208

Min man kommer fran ett land som just nu slits sonder av bomber och idioter, sa man kanske kunde skanka pengar till nan valgorenhet dar.

Om man onskar sig pengar till hemflytten, hur formulerar man sig? Man vill ju skriva det pa nat fint satt. Dikt..?

Svar på tråden HJALP med present till oss!!!