• pandis81

Vilka pärlor och band i blommorna.

jag funderade lite på hur jag ska göra.

jag ska ha rosa blommor.

ska jag ha ivory band och silvriga el rosa pärlor
    eller
    ska jag ha silvrigt band med rosa el ivory pärlor
    eller
    ska jag ha rosa band med ivory el rosa pärlor. ???

Vad tror ni blir snyggast,
    klänningen är ju ivory med rosa band.

Eller ska man bara ha floristband i ivory och sätta pärlor i ???

Hur hade ni gjort. ???

• Svar på tråden Vilka pärlor och band i blommorna.
  • passionsblomman

ivory band(om du menar runt stjälkarna/handtaget) och ivory pärlor säger den här floristen. Sidenband och pärlor fixar din florist.

• pandis81

Jag hade faktiskt tänkt att binda den själv tillsammans med min mamma och mormor som har jobbat som florist.
    Så därför ska jag köpa sakerna själv och behövde lite råd.
    Ja att ha runt stjälkarna ..

passionsblomman skrev 2009-05-27 09:50:40 följande:
    ivory band(om du menar runt stjälkarna/handtaget) och ivory pärlor säger den här floristen. Sidenband och pärlor fixar din florist.
  • MV85

Ivory band och ivory pärlor säger jag med... Tycker att själva skaftet ska vara så neutralt som möjligt o smälta ihop med klänningen.

• passionsblomman

Okej, mitt råd kvarstår angående färgerna iallafall.

pandis81 skrev 2009-05-27 10:18:35 följande:
    Jag hade faktiskt tänkt att binda den själv tillsammans med min mamma och mormor som har jobbat som florist. Så därför ska jag köpa sakerna själv och behövde lite råd. Ja att ha runt stjälkarna ..
  • pandis81

men hur är det med floristband och vanligt band..???
    eller ska man ha grönt bindband och vanligt band. ??
    Vilket sitter bäst. ??

passionsblomman skrev 2009-05-27 10:26:16 följande:
    Okej, mitt råd kvarstår angående färgerna iallafall.
  • passionsblomman

Vad menar du med floristband?

pandis81 skrev 2009-05-27 10:31:36 följande:
    men hur är det med floristband och vanligt band..??? eller ska man ha grönt bindband och vanligt band. ?? Vilket sitter bäst. ??
  • passionsblomman

Jaså, jaha det var ju en benämning på det...
    Det är bara på de sidan det kallas så tror jag nog. Vi florister kan ju välja mellan förtielva olika typer av band, beroende på vad syftet är med det. Det finns inget som är särskilda floristband.

Sådana band som på bilden är inte det vanligaste om det bara ska vara runt stjälkarna utan du knyter vanlig plastbast runt buketten först och främst och sedan tar du sidenband -eller vad band du vill för den delen.

• pandis81

Nu har jag beställt
    bastband att binda om.
    Tygband att binda runt..
    och stora pärlor att sätta fast med.
    allt i ivory färg.

tack för alla tips.

passionsblomman skrev 2009-05-27 10:47:56 följande:
    Jaså, jaha det var ju en benämning på det...Det är bara på de sidan det kallas så tror jag nog. Vi florister kan ju välja mellan förtielva olika typer av band, beroende på vad syftet är med det. Det finns inget som är särskilda floristband.Sådana band som på bilden är inte det vanligaste om det bara ska vara runt stjälkarna utan du knyter vanlig plastbast runt buketten först och främst och sedan tar du sidenband -eller vad band du vill för den delen.
  • passionsblomman
    pandis81 skrev 2009-05-27 11:10:21 följande:
    Nu har jag beställt bastband att binda om. Tygband att binda runt.. och stora pärlor att sätta fast med. allt i ivory färg. tack för alla tips.
Svar på tråden Vilka pärlor och band i blommorna.