• Torekov

Rimlig ersättning till sångerska?

hej,

Vi har 2 kompisar som ska spela och sjunga i kyrkan på vårt bröllop. De har inte begärt något för att göra det, men vi vill ju självklart betala dem / ge dem något som tack för att de ställer upp. Vad är rimligt att ge dem? antingen en summa pengar eller något annat.

• Svar på tråden Rimlig ersättning till sångerska?
  • 4ever2

Jag gissar att det inte rör sig om mer än två till tre låtar....jag tycker att två till tre hundra är lagom, antingen i rena pengar eller i form av en gåva eller blommor. Lycka till!

• hanaxe

kompisar- jag skulle säga helst inte pengar utan ett par hundra i blomstercheckar och en blomma eller en flaska skumpa.

• Torekov

De ska spela och sjunga 2 låtar.
    Jag är inte heller så förtjust i att ge pengar, men presentkort någonstans kanske kunde funka.

• Aleta

Om de är bjudna på bröllopet så behöver du inte ge något alls tycker jag.

Om jag sjöng på en kompis bröllop så skulle det vara en present från mig, och jag skulle inte vilja ha betalt!

• Torekov

Vi ska ha brudskål och mingel efteråt och då är de så klart välkomna, men sen ska vi bara ha middag med familjen. Så något vill jag gärna ge dem. Sen är de inte vår närmsta kompisar.

• Hannaz

Ett par hundra i presentkort tex kan väl vara lagom om det är kompisar.

Annars varfierar ju priserna utifrån utbildningsnivå mm vad man brukar ta. Men en utbildad sångare som sjunger 3 stycken skulle jag gissa på åtminstone 2500 kr vitt.

• MV85

En vas med blommor i kanske... På så sätt kan de behålla vasen efteråt och får lite fina blommor med sig hem. Det vet jag att man kan köpa färdigt hos många florister med cellofan runt o så..
    Ljuslyktor funkar alltid...
    Enkla örhängen och/eller halsband.. (finns ju för ca 99:-/st)
    Själv tycker jag det är lite tråkigt med presentkort.. Både att ge och få..

• Torekov

Det är en tjej och en kille. Sant, det är kanske roligare med någon present istället för pengar el presentkort.

Tack för tipsen.

• Mammilon

Vi kommer att ha en vilt främmande människa som sjunger i kyrkan och hon ska ha 500 kr, så mer än så är ju absolut inte aktuellt i ditt fall. Hade jag haft en kompis hade jag nog köpt en present, mer som man gör till tärna/best man eller andra som hjälpt till extra mycket. Kanske något musik-relaterat?

Svar på tråden Rimlig ersättning till sångerska?