• vita drömmar

Har du varit i Thailand?

Vi funderar på att resa till Thailand på vår bröllopsresa men har aldrig tidigare varit dit.
    Har du själv besökt något ort som du kan rekommendera?
    o vilket bolag ordnar billig och bra resa?

hjälp oss komma iväg! :)

• Svar på tråden Har du varit i Thailand?
  • wildalila

Hej!

Vi var på vår bröllopsresa i thailand, koh loak. Vi är otroligt nöjda med våran resa och flygbolaget. Vi åkte med fritidsresor och är super nöjda. Koh loak var ett otroligt litet ställe men det passade oss super då vi bara ville ta det lugnt och bara vara=)
    Goggla om thailand så hittar du massa olika sidor. Det hjälpte oss iaf...

Men otroligt billigt och vackert iaf=)

• Hubba

Vi var i Kamala på Phuket... strax norr om Patong... ett paradis med närhet till shopping... det var jättevackert och lugnt... precis som en semester ska vara...

• EmMa09

Har varit både i Phuket och på Koh Samui, men för en bröllopsresa rekomenderar jag definitivt koh samui!!! Jätte vackert, och det finns många fina och härliga utflykter att åka på - det är ett MÅSTE när man är i Thailand!
    Jag tycker att ving har bra priser!

• vita drömmar

Tack för alla svar!

Jag fortsätter förstås fråga..

-är det dyrt att vistas ute i thailand?
    mat, dryck, nöjen, utflykter etc..

• föralltidhans

Hur är Thailand på sommaren? Stor risk för regn??

• MSW

vita drömmar skrev 2009-05-29 13:43:48 följande:

Tack för alla svar!Jag fortsätter förstås fråga..-är det dyrt att vistas ute i thailand?mat, dryck, nöjen, utflykter etc..
    [/citat]

Thailand är billigt, men dyrare där det vistas mycket turister!
    föralltidhans skrev 2009-05-29 13:47:17 följande:
    [citat]
    Hur är Thailand på sommaren? Stor risk för regn??
    Jag har inte varit där på sommaren, men mina sväron har varit! Det är nästan lite tropiskt väder, alltså att det kommer regnskurar nästan varje dag, men däremellan är det fint! Det är jättevarmt och fuktigt!
  • MSW

Vi har varit i Thailand två gånger! Första gången var vi mest i Bangkok..
    Andra gången var vi på Koh Chang (lugnt och skönt), Bangkok(full fart, mycket shopping och liv och rörelse) och Huahin, vilket var lite mellanting!

Thailand är häärligt!

• MSW

Vi har förövrigt bokat/planerat allt själva och bokat flyg och hotell separat..

• Therese 83

Jag och min sambo åker till Thailand för fjärde året i rad. Vi älskar landet, människorna, naturen, solen och maten. vi har tidigare varit i Phuket, Karon beach. I januari var vi i Krabi, Ao Nang, vilket vi inte alls gillade lika mycket. Bangkok är en jättehäftig stad, dit måste ni åka någon gång.

• Therese 83

Vi har alltid åkte Charter, Ving eftersom det passar bäst med mitt jobb.

• RutEmma

Vi har varit två gånger, först i Ao Nang (Krabi) och sen på Koh Samui. Båda var jättebra, men skulle jag välja så blev det nog Krabi. Det är ett lugnt ställe, med vacker natur, god mat och allt man kan önska sig av en kärlekssemester.

• vita drömmar

Låter helt underbart. :)

Har ni alltid bott på hotell? eller har någon provat på ett mer "lägenhetshotell"?

• EMMD

Vi har varit på Phuket o Koh Samui tidigare. Åker till Koh Samui på måndag o gifter oss där Älskar landet o människorna o klimatet!!!
    Ska man åka på sommaren är det nog at rekomendera att åka till Koh Samui el annat ställe på den sidan av Thailand.

Förra gången bodde vi i bungalow. Nu har vi hyrt ett stort hus på stranden!

• Vena

Hej!
    Måste rekommendera Koh samui! vi bodde på Aloha resort på Lamai beach, mysigt. Om jag kommer dit igen skulle jag välja peace resort, det verka helt underbart med mysig trädgård, vacker strand, bungalower och en restaurang direkt på stranden där man får sitta på kuddar och äta vid havet...
    Ska på bröllopsresa i sommar, men vi valde bort thailand av tre anledningar dock. 1. Flygresan på ca 13 h är ingen lek. Vi åkte direktflyg från arlanda med fritidsresor, men gud vilken lång tid att sitta på ett flyg! 2. Jag blev jättesjuk sist vi var där! lyckligtvis inte förrän på vägen hem. Skyhög feber oh så ont i magen. Visade sig vara en salmonellabakterie som börjat växa i mitt blod... Efter två v sjukskrivning och mycket antibiotikadropp senare ok, men vilken pärs!
    3. Har frågat runt, och många som varit där på sommaren säger att vädret är riktigt dåligt...

Lycka till med vad du än väljer, och se till att de har stekt kyckligen ordentligt!

• JerryoAnna

Koh Samui är fantastiskt. Bodde på jättefina Imperial Boat House bland annat. Bokade hotell via www.asiatravel.com. Bra priser och väldigt bra service. Har bokat via dem i Thailand flera gånger och det har aldrig krånglat. Går jättebra att åka till Koh Samui på sommmaren för vädret är bra då också. Jag hade endast en timmes regn på tre veckor. Dessutom halva priset på allt. Mat jättebillig och jättegod.

• Malle09

kan varmt rekommendera Khao Lak, ett underbart paradis i thailand. lugnt och fridfullt, med god mat och vänliga thailändare. Toppen! Vi åkte med fritidsresor.

• LirreMagic

Jag har varit i Thailand 4-5 ggr (minns inte exakt) och har varje gång ordnat min resa dit själv. Kolla med Thai Airways, de flyger direkt från Arlanda och brukar ha lite bättre priser på sommaren. Om jag överhuvudtaget har bokat hotell i förväg har jag använt mig av en sight som heter sawadee.com
    För en billig resa kan jag verkligen rekommendera att boka allt själv. Inte via något av charterbolagen. Koh Samui som många har nämnt ova var en av mina favoriter, men det har blivit alldeles för mycket charter över den ön på sista tiden. Samma sak med Koh Chang som annars är supermysigt. Men allt beror ju på vad man är ute efter. Jag skulle aldrig åka till Phuket, Khao Lak, Phi Phi eller Krabi (förutom Railay Beach som jag bara älskar) även om de såklart har sina guldkorn de med. Har varit i Thailand under sommaren och rekommenderar att åka till östkusten pga att vädret oftast är bättre där, men det är ju ingen garanti. Några av mina favoriter är Koh Tao, Koh Chang, Chiang Mai, Bangkok och Koh Phangan. Men jag tror att man får en underbar vistelse i Thailand i stort sett oavsett var man åker, men undvik gärna områden som Patong i Phuket och Lamai på Samui lite för mycket prostitution och äckliga svenskar o engelsmän där för min smak

Svar på tråden Har du varit i Thailand?