• ängsblomma

fina, fylliga blommor i "storpack", orensadae - vilken sort???

Hej!
    Behöver litet tips!
    Vilka färska snittblommor skulle man kunna ha som dekoration/pynt i festlokalen (inte på bordet, utan i stora vaser runt omkring) som är hyfsade i pris, fina och hållbara?? De får gärna gå att köpa i pack, helt okej om jag behöver beställa det av florist, orensade.

Vi har färgtema creme och grönt. Gifter oss 4/7.
    I brudbuketten blir det förhoppningsvis pioner, tusenskönor/prästkragar och andra "ängsblommor".

• Svar på tråden fina, fylliga blommor i "storpack", orensadae - vilken sort???
  • alltidvi

Brudslöja är faktiskt väldigt fint om man bara har det ensamt i buketter, blir lite skirt över det hela..

• passionsblomman

Det är ett mycket bra förslag!

Liknande effekt kan du få med Limonium, som finns i olika lil nyanser.

Andra blommor som fyller mycket är tex små Chrysantemum och Santini. Asiatiska liljor(de som inte doftar) är fina och ger mycket blomma för pengarna.
    Riddarsporrar ger höjd och volym och är ett mycket bra sällskap till Liljorna. Dessa kan verkligen bli maffiga i stora vaser ihop med brudslöja om du inte vill ha endast det.

• ängsblomma

Kunde bara öppna ena länken, det såg jättefint ut! Bra idé med brudslöja.

Tack även för tipsen med krysanthemum och santini. Lilja är ju egentligen perfekt i detta ändamål, men inte riktigt den typen av blomma jag tänkt...

Tack! Mera tips mottages gärna!

• ängsblomma

Riddarsporre är ju förresten också fint, ffa tillsammans med brudslöja tror jag

• passionsblomman

Just det!

och kom ihåg att det finns liljor på vissa blomsterängar..

Bara någon enstaka i varje vas, i någon mild ton...

ängsblomma skrev 2009-05-29 20:39:15 följande:
    Riddarsporre är ju förresten också fint, ffa tillsammans med brudslöja tror jag
Svar på tråden fina, fylliga blommor i "storpack", orensadae - vilken sort???