• Iluna

cermoni utomhus, vad för dekoration???

Vi kommr ha en liten cermoni utomhus med ca 30pers. de kommer vara på en gräsmatta ev nere vi vattnet...alla ska stå upp...vad kan man ha för dekorationer?? känns lite tråkigt att bara stå på en gräsmatta utan att lixom märka upp att de är en vigsel där..men de får inte vara för tyrt som tex en spalje eller så..

• Svar på tråden cermoni utomhus, vad för dekoration???
  • nu gifter vi oss

Stenar och band kan ju t.ex. märka upp en gång i mitten där ni går in/ut, då fattar folk var de ska stå. Vi kommer ha utomhusvigsel och pyntar bara med vad naturen har att ge och lite annat enkelt t.ex. breda sidenband.

• Iluna

okej de är smart..har ni gjort som nån ring där ni ska stå i tex?? eller bara själva gången?

• nu gifter vi oss

Vet inte ännu, lustigt att du skrev ring.
    Jag skrev nämligen nåt i stil med att "man kan ju även dra stenar och band i en ring t.ex. där framme där vigseln sker" men raderade bort det. Lustigt!

• Iluna

haha ja men såg på nån sida att dom gjort som ett hjärta av massvis med blommor på marken där brudpaeret skulle stå..men de kan ju bli lite dyrt...men stenar kankse man kan hitta...

• Maggan Haggan

Har sett att man kan sticka ned stavar av trä i marken ca. en halv till en meter långa och knyta breda siden band på. Man kan rada upp dem längs med där man ska gå fram, de fladdrar så vackert i vinden. Perfekt om man ska vara på en gräsmatta.

Kunde man fixa en båge av något,till exempel en Rosen båge på Jula kostar bara 89 kr,sedan kostar det ju inget att pynta bågen med björkris och blommor från naturen.

• Iluna

ja de va smart..men vad för slags stavar?? vi hyr ställets ¨vet inte om dom blir så glada om man sätter ner massa pinnar i mattan...

• Hawaiiii

Vi kommer dekorera med marschallhållare (bild i mitt galleri), som vi ställer upp längs gången vi kommer gå. Istället för marschaller kommer vi ha blommor i hållarna.. något stort som pioner eller likn. och knyta siden eller organzaband nedanför hållaren. Kommer även strö ut lite vita rosenblad på själva vigselplatsen.

• nu gifter vi oss

Hawaiii: Bra idé, låter superfint!
    Ska ni köpa alla hållarna? Vi bor i lgh och de skulle ju ligga och skräpa i förrådet sen, fast man kan ju alltid prova Blocket även om det känns svårsålt. Vad kostar dom ungefär?

• nu gifter vi oss

20 kr?? hahah, jaha men då så. Jag hade gissat på typ 200-300 kr!
    Jättebra tips, ska defenitivt komma ihåg detta. Man kan ju ha stenar också, t.ex. där framme. Av lite större storlek då.

• Hawaiiii

Ja,dom flesta verkar ändå ligga på runt 200kr st, så det kanske är lite ranglig kvalitet på dom från Biltema, men man kan ju alltid kolla :)

Finns även fina bambufacklor där som var grymt billiga, perfekt till kvällen..

• nu gifter vi oss

Men en blomma ska de väl hålla för hoppas man.
    Vi ska nog ha festen och middagen inomhus men man kan ju ha lite facklor och/eller marshaller strax utanför så rökarna och andra pausare får lite mysigt. Men det kommer nog vara väldigt ljust när vi gifter oss (om exakt 1 år) iofs.

Bambufacklorna var ju tokbilliga, nästan så man skäms när man ska betala! 19,90:- för en 150 cm lång fackla!

• Hawaiiii

Ja, visst blir man glad :) Ska iväg och bröllopsshoppa där om ett par veckor.

• Iluna

de va ju en super smart ide hawaiii tänkte ni ha vatten i dom då som blommorna ligger i, eller sätter ni fast sånt där grönt som man kan sticka ner dom i???

• Hawaiiii

Vi tänkte faktiskt bara linda runt lite björkris och toppa med en stor blomma/eller flera, helt utan oasis eller vatten. Har några fantastiska vita pioner i trädgården, men dom hinner kanske blomma ut :(

Ceremonin tar bara 20 min, så mamma fixar till det strax innan och så byts blommorna ut mot marschaller framåt kvällen. Så enkelt det kan bli :)

• Lindaanne

Vi kommer att ha en cermoni i skymmningen utomhus. Jag ska göra egna trädlyktor av glasburkar sprayade med snöspray. Det syns inte att det är glasburkar när dom är sprayade. Det kan nog vara fint med vita lyktor mot den gröna omgivningen även om det är i dagsljus.

• Iluna

gud så mysigt med ett skymmningsbröllop...ska gifta mig i norrland så där blire inte mörk alls på sommaren..så skulle va lite onödigt med ljus kanske..

• rosesarered

Vanliga "balkongblommor" i två stora krukor där ni står, hänga rispapperlyktor i träd/ rosenblad äkta eller konstgjorda...

Svar på tråden cermoni utomhus, vad för dekoration???