Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del 4

TesshjärtaFred - Varför tror du att du inte får någon hippa? Vilket datum gifter ni er? Har ni barn förresten? Annars är det väl säkert troligt att du får din hippa idag... skulle jag tro i alla fall

• emertin

Ikväll ska vi åka till restaurangen och äta vår bröllopsmeny, håller tummarna för att den är god

I övrigt har vi inte gjort ett skit..... känns lite stressande måste jag säga. Men men, det löser sig säkert

Min karl börjar jobba 80 mil hemifrån imorgon så jag lär få fixa det mesta själv, men det ska säkert ordna sig det också. Och det som inte blir gjort klarar vi oss säkert utan

• emertin

Lägger till mig på listan....

5 sept-24 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani

9 sept-28 dagar kvar-thildamy

12 sept-31 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-38 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak

26 sept-45 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious, Emertin

• emertin
    Arwent skrev 2009-08-12 21:13:05 följande:
    Jo föresten. Vi har knåpat ihop en "körordning" för middagen med vår kock. Så här ser det ut.Vigsel kl. 15.00Champange i festlokalen: ca. 16.00-16.30 ?Förrätt: ca. 17.30-18.00 ?Varmrätt: ca. 18.30-19.00 ?Paus, toa osv.Dessert: ca. 22.00 ?Dans (Brudvals)Kaffe och bröllopstårta: ca. 23.00-23.30 ?Mer dans.Vad tror ni, håller det?
    Oj, vi har inga tider på dom olika rätterna... kanske man skulle ha?!

Vi sätter oss till bords ca 18.30 och sen tar det 2½-3 timmar sa kocken.

Vi kommer att ha tre-rätters middag och sen brudvals precis som ni, och sen bröllopstårta...

Hur länge ska ni hålla på? Ska ni ha vickning?
  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-12 22:23:22 följande:
    Jo så kan det nog vara, men det här är liksom viktiga saker som han skiter i. Eller, han skiter inte i det, han tycker också att det är viktigt men han fattar inte att vi måste ta tag i det. Så är det med allt han gör, han bara skjuter upp det. Jag blir gaaaalen!
    Förstår dig, har det precis likadant!!!! Min karl säger bara "det löser sig" *suck*
  • emertin
    Arwent skrev 2009-08-13 07:37:40 följande:
    Ja barnfritt men inte alkoholfritt Vi kommer att servera kaffe och tårta på gåendebord. I vår lokal är det trångt så antingen äter man eller så dansar man. Jag tycker det känns tokigt med tårta direkt efter efterrätten. Kaka på kaka?
    Håller med du. Paus mellan efterrätt och tårta ska det vara. Vi ska dansa brudvalsen då. Tror att det blir perfekt!!
  • emertin

Just nu känns allt så perfekt!!! Jag har fixat bordsplaceringen (håll tummarna för att min m2b inte har åsikter) och dessutom ordnat barnvakt till vår son!!!!! Känns så fantastiskt skönt!

Imorgon ska vi in till stan och titta på vigselring till mig

• emertin
    Igia skrev 2009-08-13 17:40:18 följande:
    Märkligt det där.. När man säger 19e sept så låter det som det är jättelångt kvar. September nu är det ju sommar...
    Håller helt med, september är ju höst....

Det enda jag egentligen oroar mig för är att den j-a svininfluensan ska slå till i september! Vore ju skit om gästerna eller vi fick den lagom till bröllopet
  • emertin
    Cookie27 skrev 2009-08-14 10:28:38 följande:
    Oj vad alla ska göra sig iordning tidigt! Min tidsplan kanske är lite optimistisk. 8.00 Vakna (säkert mycket tidigare men i alla fall)Sen frukost & umgås med brudtärnan hemma hos farmor11.30 Lunch hos farmor12.30 Frisören dit och fixar oss (och fotografen kommer också)14.00 Påklädning14.50 Avfärd till kyrkan (tar säkert inte mer än 2 min)15.00 Vigsel15.45 Stå utanför och prata och fotograferas med släkt och vänner16.30 Fotografering runt omkring på ön18.00 Anlända till festlokalen där alla väntar19.00 FörrättSen har jag ingen koll, det är cateringfirman toastmastern som vet sånt :)
    Jag är nog som du, hade tänkt att jag skulle äta lunch och natta min son innan jag fixar hår, smink och kläder.... Får se om jag/vi har tänkt rätt
  • emertin

MyochErlend - Blir det inte lite segt för gästerna om det är två tal åt gången? Att sitta och lyssna i 30 minuter är länge....

• emertin

Jag kommer att promenera till kyrkan (mina föräldrar bor precis bredvid) men antar att jag måste gå dit lite tidigare än 10 minuter innan för annars ser ju alla gäster mig innan vigseln....

Vi vigs 15.45 och sen avgår en buss från kyrkan 17.00

17.30 mingel och brudskål
    18.30 sätter vi oss till bords

sen är det tre-rätters middag och eventuella tal mm och det tar troligen omkring 3 timmar.

ca 21.45 brudvals
    ca 22.20 bröllopstårta

och sen är det party till 02.00, vi tänkte gå 01.30 ungefär

• emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-14 10:42:06 följande:
    My, vet du om talen?
    Tänkte precis samma sak.....
  • emertin

Förresten, ska alla hålla tal till sina män? Jag hade inte planerat att göra det....

Svar på tråden September 2009 del 4