Inlägg från: Arwent |Visa alla inlägg
  • Arwent

September 2009 del 4

Vi har min kusin och 3 av hans jobbarkompisar, de får 500 kr var.

Ang. underkläder så har jag också skaffat en korsett. Det finns skenor i min klänning men det känns skönt med extra stöd, man vill ju inte säcka ihop...

• Arwent

Som servitörer så klart!

Arwent skrev 2009-08-04 18:56:11 följande:
    Vi har min kusin och 3 av hans jobbarkompisar, de får 500 kr var.
  • Arwent
    emertin skrev 2009-08-04 20:47:55 följande:
    Jag provade min klänning för en liten stund sen, inte så lätt att snöra den själv men det gick med lite vilja Dessvärre är den alldeles för stor över bysten Har en axelbandslös BH som sitter som en smäck men den är svart.... Funderar på om jag har lust att gå och köpa en vit men jag är inte så sugen på det. Kan väl inte spela någon roll om man har svarta underkläder?!Måste köpa plasttuttar också, även fast jag helst skulle slippa
    Går det att prova klänningen själv? Jag trodde det var omöjligt så jag har inte ens försökt. Har också snörning i ryggen. Men nu får jag nog ge mig på ett försök iaf.
  • Arwent

Tusen streck på ryggen känner jag igen fast jag har på framsidan också.
    Brun uten sol, funkar det tro?

Paniken kommer smygande, jag får inte ihop mitt liv just nu. Tusen saker att göra och ställen att åka till, men det går inte med tre barn i släptåg. Sambon jobbar mer än vad som är hälsosamt. Ingen som kan vara barnvakt?

• Arwent
    carolaj83 skrev 2009-08-09 10:47:48 följande:
    Arwent - gud vad det känns igen...här hemma är vi föräldra lediga i omgångar, när jag är mamma ledig så jobbar sambon när jag jobbar är ham pappa ledig, så när ska vi träffas och ta tag i det sista och just 2 uttråkade barn på släp.
  • Arwent

Jag var och gjorde en boudoirfotografering för två veckor sedan. Nu har jag fått se bilderna och jag är helnöjd! En bild ligger i mitt galleri under starka bilder.

• Arwent

Tack! Ja mer än en gång kanske känns overkill?

TesshjärtaFred skrev 2009-08-11 10:58:05 följande:
    Tjusigt Arwent. Jag har redan givit sådana bilder till min blivande en födelsedag som jag skippar det den där gången.
  • Arwent
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-11 13:17:39 följande:
    Jag kan absolut göra det någon annan gång, men just till bröllopet är det så mycket annat som kostar och eftersom jag har gjort det förut känns det, ju just lite overkill.
    Men visst är det roligt att ha gjort en sådan sak!?
  • Arwent

5 sept-15 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop

9 sept-19 dagar kvar-thildamy

12 sept-22 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-29 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent

26 sept-36 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

Shit, panik!!!!

• Arwent

Välkommen FiaoJonny! Vår budget spricker också, rejält. En klen tröst för er kanske...

Usch, det känns som att det skiter sig för en del nu, bla för mig!
    Tre av våra fyra servitörer har hoppat av. Nån skulle ut och resa och då kunde helt plötsligt inte de andra två heller. Ja jisses, tonårstjejer!

MyochErlend: Vad var det som hade blivit fel?

• Arwent

Jo föresten. Vi har knåpat ihop en "körordning" för middagen med vår kock. Så här ser det ut.

Vigsel kl. 15.00

Champange i festlokalen: ca. 16.00-16.30 ?

Förrätt: ca. 17.30-18.00 ?

Varmrätt: ca. 18.30-19.00 ?

Paus, toa osv.

Dessert: ca. 22.00 ?

Dans (Brudvals)

Kaffe och bröllopstårta: ca. 23.00-23.30 ?

Mer dans.

Vad tror ni, håller det?

• Arwent
    thildamy skrev 2009-08-12 21:22:09 följande:
    jag tycker det låter lite tokigt med bröllopstårta vid 23...har ni barnfritt? annars har nog hälften av barnen somnathar ni alkohol fritt? annars har nog en del smullit av Det är min tanke...annars tycker jag tiderna för mat o så e PERFEKT precis som vi tänkt...tänkte mig tårta vid 20.00 -20.30 blir det senare så trr jag det kan bli "som man inte vill"vi hade tänkt ha nån vickning senare mot natten
    Ja barnfritt men inte alkoholfritt

Vi kommer att servera kaffe och tårta på gåendebord. I vår lokal är det trångt så antingen äter man eller så dansar man. Jag tycker det känns tokigt med tårta direkt efter efterrätten. Kaka på kaka?
  • Arwent
    emertin skrev 2009-08-12 21:39:21 följande:
    Oj, vi har inga tider på dom olika rätterna... kanske man skulle ha?!Vi sätter oss till bords ca 18.30 och sen tar det 2½-3 timmar sa kocken. Vi kommer att ha tre-rätters middag och sen brudvals precis som ni, och sen bröllopstårta... Hur länge ska ni hålla på? Ska ni ha vickning?
    Vi får partaja hur länge vi vill och vi ska inte ha vickning.
  • Arwent
    emertin skrev 2009-08-13 21:12:35 följande:
    Håller med du. Paus mellan efterrätt och tårta ska det vara. Vi ska dansa brudvalsen då. Tror att det blir perfekt!!
    Vad bra, då är jag inte ute och cyklar.

Jag och min tärna kommer att börja med hår och smink kl. 07,00
    för att vara färdiga för fotografering kl. 12,45. Vigsel kl. 15,00.
Svar på tråden September 2009 del 4