Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del 4

Tindre skrev 2009-06-17 10:40:29 följande:
    Jo, vigselpsalmer finns det inte så många som jag fastnat för heller.. mest för att psalmerna faktiskt ska vara "allsång" men har man inte hört dem innan blir det ju bara ett mummel... Så hoppas att vi får köra med sådana som folk känner igen. Vi föll pladask för Camilla som ska fota oss. Hon har en sån grym blick för detaljer och de jag har varit i kontakt med som har blivit fotade av henne säger att hon får folk att slappna av framför kameran. Något som kan behövas eftersom jag alltid får ett urfånigt "påklistrat" leende när jag fotas. Vi har en kompis som är jätte duktig på att fotografera, men dels vill vi bjuda honom som gäst och dels vill vi inte "riskera" att bli besvikna på bilderna. Är det en kompis som fotograferat och resultatet inte blir som vi tänkt oss är det ju lite svårt att "skälla" på honom. Inte för att man får igen bilderna, men relationen kanske hade kunnat bli lite konstig... Så vi väljer att betala.
    Vad är det för Camilla? Vad kostar det att anlita henne?
  • emertin
    Tindre skrev 2009-06-17 10:48:06 följande:
    Hennes hemsida är adorafoto.com Där kan du se lite av hennes bilder.Hon utgår från Falun och tar knappt 5000 kr för halvdag, dvs porträttfoto innan/efter vigsel i två timmar, fotograferar i kyrkan och minglet efterråt. Dessutom man kan boka henne mer eller mindre om man vill.Vi är så nöjda med att vi lyckades få henne, men naturligtvis finns det ju fler bra fotografer i vårt avlånga land. Var ska ni gifta er?
    Vi gifter oss i Stockholm
  • emertin

Thildamy - Å vilken bra text!!! Tack för tipset!!!!

• emertin

är det någon som har några bra förslag på brudvals?! har ingen aning om vad vi ska ha för musik....

• emertin

Hej tjejer

Nu börjar det verkligen närma sig.... eftersom det snart är semester också så kommer tiden säkert gå jättefort.

Har alla skickat ut inbjudningskorten? Jag ska skicka våra imorgon, har avvaktat eftersom vi tänkte skicka med ett infoblad men nu blir det så att vi mailar ut info om en vecka istället. Hoppas bara att folk inte har spamfilter..... Men det får lösa sig.

• emertin

gosbruden - Oj, redan 30 juni.... när gifter ni er?

• emertin

gosbruden - Vi gifter oss 26/9 och har osa en månad innan

känns inte som att vi har så mycket att fixa....

• emertin

Jag har redan gjort bordsplaceringen och placeringskort tänkte jag börja med snart, tror inte att det är så många som kommer tacka nej så jag gör kort till alla

• emertin

bildspel på gästerna..... låter avancerat.

• emertin

Vi har bokat middag och får bara boka av 10% av antalet och nu verkar det som om vi kommer att få fler "nej tack" än så Känns väldigt surt att behöva betala för folk som inte kommer....

Svar på tråden September 2009 del 4