Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del 4

Tror att jag håller med er, jag ska inte heller byta klänning!! Jag har ju köpt en och den kommer som sagt inte bli använd vid något annat tillfälle, i alla fall inte av mig

• emertin

Vad är det för "tack" man ska ha i festprogrammet?!

• emertin

Vi vill absolut dansa vals men vet inte till vad..... Har satt sambon på att leta musik, får se hur det går

TesshjärtaFred - Något vigselprogram ska vi inte heller ha, men festprogram funderar vi på, det var därför jag undrade.

• emertin

Hur många gäster ska ni ha på era middagar? Vi kommer att bli ca 30 personer totalt...

• emertin

Vad är det för bröllopstexter ni pratar om till 199 och 200? Är det någon som har dom så att jag kan få titta?

• emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-07-07 15:06:36 följande:
    Angående en tidigare diskussion angående efternamn. Jag ringde till skatteverket i dag och frågade. Och om man tar ett helt nytt namn via prv så kan man inte ta tillbaka sitt flicknamn om man skiljer sig. För de gamla namnen raderas och ditt nya namn kommer stå som ditt namn även som ogift. Jättekonstigt, men så är det tydligen.
    Fy då.... tur att jag inte gör så.

Det kan ju förklara varför min numera skilda arbetskamrat inte bytt sitt efternamn...
  • emertin
    Runa78 skrev 2009-07-07 20:51:50 följande:
    Jag kan också vara med här!  Vi gifter oss 26e september 2009.
    Har kommit en bit på väg, men några "poster" skall fixas. Men som sagt, vi är på väg!!
    Det är ett väldigt bra datum
  • emertin

Vi kommer inte att åka iväg på någon bröllopsresa i höst och det känns lite tråkigt men vi har en liten son som är 10 månader när vi gifter oss så det känns inte så roligt att åka iväg med honom.

Ett alternativ kan ju vara att ta med sig mormor/morfar som någon tipsade om men det är inget vi pratat om.

• emertin

Min syster kommer att hålla i min möhippa och hon ville gärna ha förslag på vad jag vill göra, men jag har ingen aning Har ni andra några förslag?

• emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-07-08 16:48:46 följande:
    Oj, ovanligt att hon frågar vad du vill göra. Själv försöker jag lite snyggt nämna för mina vänner hur jag vill ha det men de slår dövörat till och ignorerar alla mina försök att påverka.
    Vad är det du vill göra då? Berätta berätta
Svar på tråden September 2009 del 4