Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del 4

Trudilutt skrev 2009-08-04 19:36:40 följande:
    Hej hopp på er alla!Idag har jag vart och provat korsett. MEN, det funkar inte!!! HAr för stora bröst och för konostig kropp....Så det får bli en suuuperbra axelbandslös BH i storlek 75E. Satt som en smäck! Så på mig är det tvärtom
    [citat]Angående underkläder så införskaffade jag mig en korsett. Sitter perfekt. Funkar inte med "bara" axelbandslös-BH till mig då jag har 75DD, behöver lite mer stöd.
    Var hittade du den BH:n?
  • emertin

Jag provade min klänning för en liten stund sen, inte så lätt att snöra den själv men det gick med lite vilja

Dessvärre är den alldeles för stor över bysten Har en axelbandslös BH som sitter som en smäck men den är svart.... Funderar på om jag har lust att gå och köpa en vit men jag är inte så sugen på det. Kan väl inte spela någon roll om man har svarta underkläder?!

Måste köpa plasttuttar också, även fast jag helst skulle slippa

• emertin
    Arwent skrev 2009-08-05 07:35:49 följande:
    Går det att prova klänningen själv? Jag trodde det var omöjligt så jag har inte ens försökt. Har också snörning i ryggen. Men nu får jag nog ge mig på ett försök iaf.
    Är man tillräckligt envis så

Jag snörde den jättelöst innan jag ålade mig i den och sen drog jag åt den undan för undan...
  • emertin

Hej tjejer. Vad har ni för underkjolar?

Jag har en klänning med släp och funderar på om man kanske skulle haft en underkjol som är anpassad efter det?!

Köpte min klänning på Matildas Fest och ångrar mig mer och mer för varje dag..... Jag köpte en av dom som hon hade på lager och hon kanske är tillmötesgående när man beställer en klänning genom henne men hon var inte speciellt trevlig när man köpte en klänning på rea.

Klänningen är för lång och nu funderar jag på om jag verkligen har lust att lägga 500-1000 kr till hos henne eller om jag ska försöka sy upp klänningen själv, vad tycker ni?

• emertin
    Igia skrev 2009-08-06 17:15:39 följande:
    Vad tråkigt. Jag har beställt från millys och det verkar som att det är från de hon oxå beställer...Jag beställde en underkjol samtidigt men inte en med släp utan bara tyll. Har ett långt släp men vill kunna knyta upp det till dansen sen.Gillar du inte klänningen eller är det bara att den är för lång som gör att du ångrar dig?
    Å va bra att du sa det där om dansen, den hade jag alldeles glömt Då behöver jag i alla fall inte ångra mitt val av underkjol

Jag tycker att klänningen är vacker men det är kanske inte min drömklänning direkt, och det var lite galet att nöja sig med mindre känns det som.

Dessutom är den för stor över bysten och det kommer inte gå att göra något åt. Det resulterar i att jag inte alls ser lika smal ut som jag är och eftersom jag gick upp 20 kg under graviditeten och gått ner dom igen så hade det varit roligt att få känna sig smal.....
  • emertin
    Igia skrev 2009-08-06 17:28:07 följande:
    Hmmm, klurigt. Men jag hade nog känt att det var viktigt att trivas i klänningen. Trivs man så blir man ju naturligt vacker. Du kan inte sälja klänningen då och köpa en ny till dig?
    Jo det kanske jag skulle kunna göra... fast jag tror att jag kommer känna mig nöjd när jag fått hjälp att prova den ordentligt med underkjolen också.

Jag snörde den ju själv och då blir det ju inte 100 bra.

Har bett en kompis komma och hjälpa mig nästa veckan.

Sen tror jag att jag ska ge mig på att sy upp den själv, tänkte bara sy för hand så att den går att lägga ner. Kan väl vara bra om man ska försöka sälja den sen tänkte jag.
  • emertin
    Igia skrev 2009-08-06 20:09:09 följande:
    Absolut! Det hänger mkt på snörningen... Min syster hade med snörning och det märktes tydligt på klänningen när jag fått till snitsen att den satt mkt bättre.Du behöver ju bara lägga upp den i fram så du inte trampar på den och då blir det ju inte så "mkt" att sy...
    Precis så jag tänker, och jag är dessutom sykunnig och gillar att sy för hand... Det kostar minst 500 kr att få det gjort hos Matildas....

Jag har snört den och låtit bandet sitta kvar men så löst det bara går, så när min kompis kommer hit så behöver hon bara dra åt lite försiktigt undan för undan.

Har bestämmt mig för att ha min svarta BH under och inte lägga massa pengar på att köpa en ny vit. Har aldrig axelbandslösa kläder annars så det känns som så onödiga pengar, och den svarta jag har sitter som en smäck
  • emertin
    baybee80 skrev 2009-08-06 20:06:28 följande:
    hej alla! vi gifter oss 19/9! vad har ni kvar att göra? själv funderar jag på hur jag ska låta bli att glömma ngt =) känns mkt just nu.
    Vi har en hel del kvar....

Bestämma tårta
    Beställa blommor
    Köpa ring
    Fixa musiken till festen
    Fixa festhäftet
    Eventuellt Vigselprogram
    Boka bil för transport från kyrkan (tips mottages tacksamt)
    Köpa smink till mig
    Ordna bordsplaceringen
    Köpa kläder till vår son

Och sen är det säkert fler saker som jag glömt just nu....

Man kan ju undra vad vi är klara med egentligen
  • emertin
    Cookie27 skrev 2009-08-06 21:46:55 följande:
    Nu lyckades jag klanta mig! Raderade av misstag beskrivningen av de 100 gästerna som jag NÄSTAN var klar med. Vad trött jag blir. Nu måste jag börja om, suck!Det får bli imorgon, ska inte göra sånt här när jag är trött.
    Men jösses!!! Hade du ingen sparad kopia?
  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-07 10:27:00 följande:
    Emertin: Om du inte trivs med klänningen kanske du ska kolla andra alternativ och sen sälja den. Jag har börjat kolla upp lite alternativ då jag blev stressad över att min klänning inte skulle hinna komma i tid till bröllopet. Om du har köpt klänningen på Matildas antar jag att du bor i Sthlm och då kan du ju kolla Lilly som har bra priser, eller bridal outlet i Ropsten, och alla de vanliga så klart. Eller kolla blocket efter begagnad.
    Tack för tipset, ska åka till Ropsten på söndag Om inte annat så för att köpa en slöja....
Svar på tråden September 2009 del 4