• Coonie

2barnsmor ska fria!

Nu ska det ske. Jag ska fria till min underbara sambo! Och vad e det med det tänker ni! Jo, jag har varit gift innan (inget konstigt), jag har två underbara barn sen detta äktenskap (inget konstigt) MEN jag och min sambo har ALDRIG ens varit i närheten av att diskutera giftermål. Det är jättepirrigt för jag vet verkligen inte vad han kommer att säga!!

Han har inga barn, har aldrig varit gift tidigare och är 6 år yngre än mig. Vi har varit tillsammans i 3 år och nu vill jag ta vårt förhållande till en ny nivå. Någon som varit i samma sits Spricker snart om jag inte får dela med mig av detta till någon likasinnad. Finns någon där ute med min bakgrund?

• Svar på tråden 2barnsmor ska fria!
  • LyckligTjej

Hejsan!

Jag är i samma sits som dig.. planerar också att fria till min sambo.. på hans 40årsdag till på köpet Blir en riktig överraskning, vi har inte heller direkt pratat om giftemål så det känns nervöst.
    Vi har varit tillsammans lite längre än er..dvs 15år.. ja det är sant, 15år och inte gifta, har 2 underbara barn.
    Nu är jag less på att vänta så nu tar jag saken i mina egna händer.. nervöst nervöst =)

Tänkte börja med att bjuda ut han på restaurang och sen när vi kommer hem så får han 10 stora röda rosor med ett kort där det står, Vill du gifta dig med mig?
    Har inte heller sagt detta till någon, vill inte att nån ska veta va jag smider för planer så det kändes lättande nu när du är i samma sits. =)

• möklintabröllop

Jag har samma bakgrund som dig. Tidigare gift med barn sen tidigare. Min blivande man är 5 år yngre.
    Vi har dock varit tillsammans i 9 år och har ett barn.
    Det enda som var jobbigt i början av vårat förhållande var att jag inte ville belasta honom med det kring barnen. Ex. han skulle inte tvätta, laga mat...för tänk om han tröttnar när han måste göra det till mina barn. Men han förklarade att det är klart han gör dom sakerna och tar ansvar för mina barn.
    Det har han verkligen gjort. Mina söner som nu är 24 & 22 år vänder sig till honom med sina bekymmer.
    I festprogrammet till vårat bröllop så har min blivande skrivit bara son under presentationen över sönerna. Alltså inte att det bara är mina söner.

• Coonie

Kände precis samma med barnen. Att de är mitt ansvar och jag ville inte belasta honom med dem. Men jag har inte behövt bekymra mig särskilt länge - han är jätteglad för mina barn och tycker till och med att det räcker att vi har dem. Han har inga önskemål om egna barn men han är ju snart 30 år bara så det kan ju ändra sig och då får man ju ta ställning till det när den dagen kommer.

Nu är fokus på frieriplanerna. Har tänkt mig att överraska honom på vår båt som är vårt stora intresse. Tänkte köpa lite billigare förlovningsringar som vi sen byter ut om/när det blir dags för bröllop för jag hade tänkt mig beställa ringar från Titanringar.com. Verkar hur bra som helst.
    en det tar tid att fö dem så då behöver jag ju inte stressa med dem nu!

Har faktiskt pratat med mina barn om frieriplanerna så att de känner att det är OK att jag gifter om mig. Hade inte känts bra om de hade reagerat negativt. Men de blev eld och lågor. Flickor vill ju vara brudnäbbar och hela kitet så det blir nog inga problem.

Svar på tråden 2barnsmor ska fria!