• Linadesign

Detta var ganska bra pris va?

Jag träffade min florist förra veckan. Hade med mig ett kollage av bilder på olika buketter jag tycker är fina + en bild på min klänning. Vi kom överens om att utgå från en av buketterna (finns i mitt galleri, till höger om det turkosa hjärtat). I den ska det vara två sorters rosor, nejlikor, fresia, kanske någon orkidé och mycket grönt. Sen så har jag sagt att hon får göra lite som hon vill, om hon vill ta in någon annan blomma eller byta ut någon.

Jag frågade om ungefärligt pris och hon sa 700-800 kr. Detta var väl rätt billigt? Jag hade förväntat mig mycket mer! Det är i Varberg och hon har sin butik ute på landet på sin gård, så jag antar att lokalkostnaden är låg då.

• Svar på tråden Detta var ganska bra pris va?
  • sprättan

Det var billigt jag får ge 1500 kr för min och det är bara 2 sorter vita rosor och hjärta på snöre + att jag får köpa sidenbandet själv för att det ska matcha klänningen.

• Linadesign

Ok. Ja, jag är nöjd! Jag fick välja mellan de band hon hade i lager. Hon sätter pärlor vid bandet + i stjälkarna underifrån.

sprättan skrev 2009-06-01 09:17:42 följande:
    Det var billigt jag får ge 1500 kr för min och det är bara 2 sorter vita rosor och hjärta på snöre + att jag får köpa sidenbandet själv för att det ska matcha klänningen.
  • 27juni2009

linadesign, nu ahr jag inte kollat ditt galelri men jag misstänker attd et är en bukett bunden i handen. de blir ofta billigare än de som är gjorda i hållare m oasis

• Thewedding

Det är ett jättebra pris , jag får betala 1800 kr för min 3 sorters rosor, hjärta på tråd och gröna blad under. Pärlnålarna och bandet har jag köpt innan.

• Linadesign
    passionsblomman skrev 2009-06-09 23:44:35 följande:
    Mycket lågt pris. Förmodligen för att hon inte har ngra direkta lokalkostnader.
    Ja, antagligen. Fast jag måste köpa 20 blommor av varje sort (ej orkidé) Så totalpriset blir mer än själva buketten. Men de blommorna kommer jag använda till dekoration på borden. Så det känns helt ok eftersom det var så bra pris.
  • passionsblomman

Ja, i det fallet så är det nog så att priset är bra just för att du tar hela buntar som hon inte står och jobbar med. Då kan man göra ett bra pris på hela knippet. Bra när man ska dekorera själv.

Linadesign skrev 2009-06-10 08:15:56 följande:
    Ja, antagligen. Fast jag måste köpa 20 blommor av varje sort (ej orkidé) Så totalpriset blir mer än själva buketten. Men de blommorna kommer jag använda till dekoration på borden. Så det känns helt ok eftersom det var så bra pris.
  • 7277

Hej!
    jag skulle gärna vilja veta vilken blomaffär detta är då jag gifter mig i Åsa den 26/9 och jag håller på att leta efter en florist. Buketten var förresten urfin.

• Hubba
    7277 skrev 2009-06-11 23:08:21 följande:
    Hej!jag skulle gärna vilja veta vilken blomaffär detta är då jag gifter mig i Åsa den 26/9 och jag håller på att leta efter en florist. Buketten var förresten urfin.
    Kolla med Hjälmeskulla utanför Kba... är väldigt duktiga och prisvärda...
  • Linadesign
    7277 skrev 2009-06-11 23:08:21 följande:
    Hej!jag skulle gärna vilja veta vilken blomaffär detta är då jag gifter mig i Åsa den 26/9 och jag håller på att leta efter en florist. Buketten var förresten urfin.
    Den heter "Ateljé Blomman" och ligger strax utanför Varberg (öster om stan). Sök på eniro så hittar du. Tror inte hon har någon hemsida.
  • emertin

passionsblomman - Å vilken bra idé det var att titta i galleriet, visste inte ens att man kunde göra det

• passionsblomman

Man upptäcker bt lite i taget.
    emertin skrev 2009-06-16 18:38:44 följande:
    passionsblomman - Å vilken bra idé det var att titta i galleriet, visste inte ens att man kunde göra det
  • passionsblomman

Massor av hjälp kan man behöva. Det bästa är att det får man bara man frågar.

emertin skrev 2009-06-16 19:02:12 följande:
    Med lite hjälp
Svar på tråden Detta var ganska bra pris va?